اخبارداخلی
موضوعات داغ

رونمایی از نسخه جدید خطی قرآن کریم

نسخه خطی جدید توسط یک خطاط اهل سنت نگاشته شد

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ از رونمایی نسخه جدید قرآن کریم به مناسبت شروع ماه ربیع الاول در شامگاه روز سه شنبه هفتم آبان ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، استاد امجد آخوند نظری در گفتگو با خبرنگار ما درباره مراسم رونمایی از نسخه جدید قرآن کریم گفت: این نسخه با کتابت استاد محمد بازیار عضو انجمن خوشنویسان ایران به شیوه جدید اعراب گذاری عثمان طاها و برای نخستین بار در تاریخ مکتوب ایران تهیه شده است.

آخوند نظری افزود: میل و اشتیاق هنرمندان خطاط اهل سنت به کتابت قرآن کریم افزایش پیدا کرده و این امر بیانگر ترویج فرهنگ ایمان در جامعه است. بدون شک بهره مندی از این گونه آثار می تواند موجب افزایش علاقمندی به فراگیری آیات الهی در نسل جوان شود.

مدیر حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا حفظ قرآن کریم به یک فرهنگ مقدس در بین خانواده ها تبدیل شود. کودکان و نوجوانان که در مکاتب تابستانی شرکت می کنند، استعداد بسیار خوبی در این زمینه دارند و اگر این کار جدی گرفته شود، نتایج آن ملموس خواهد بود. اهتمام ما بر این است که بتوانیم جلسات روخوانی و حفظ قرآن کریم را به تدریج در میان عموم گسترش دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن