اخبارخارجی

رویترز: ۳ شرکت هواپیمایی اسرائیلی، برای استفاده از حریم هوایی عربستان، درخواست مجوز کرده اند‌

آوای سنت : رویترز می‌گوید هر سه شرکت هواپیمایی اسرائیلی، برای کسب اجازه استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی رسماً درخواست داده‌اند، و کسب چنین مجوزی می‌تواند مسیرهای پروازی به هند و تایلند را تا دو ساعت کوتاه‌تر کند.
شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی به دنبال گسترش شبکه پروازی خود به هند و دیگر نقاط آسیا پس از گشایش آسمان عربستان سعودی هستند و برای استفاده از حریم هوایی عربستان درخواست داده‌اند.

به تازگی و در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، این کشور اعلام کرد که آسمان خود را به روی تمامی هواپیماهایی که مقررات عربستان را رعایت کنند، گشوده است.

اکنون خبرگزاری رویترز گزارش کرده که خطوط هوایی اسرائیل به دنبال استفاده از این امکان برای گسترش شبکه پروازی خود به هند و شرق آسیا هستند.

در عین حال گرچه گفت‌وگوهایی هم با عمان برای اختصاص یک دالان هوایی به این منظور صورت گرفته، اما در شرایطی که اسرائیل و عربستان سعودی، روابط دوجانبه ندارند، وزیر حمل و نقل اسرائیل پیش‌بینی کرده که عملی شدن این طرح دست‌کم به هفته‌ها زمان نیاز دارد.

رویترز یادآوری کرده که پیش از اعلام گشایش آسمان عربستان به روی همه پروازهای تجاری، خطوط هوایی اسرائیلی تنها برای سفر به بحرین و امارات متحده عربی امکان استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی را داشتند.

رویترز می‌گوید هر سه شرکت هواپیمایی اسرائیلی، برای کسب اجازه استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی رسماً درخواست داده‌اند، و کسب چنین مجوزی می‌تواند مسیرهای پروازی به هند و تایلند را تا دو ساعت کوتاه‌تر کند.

این دو شرکت، شامل شرکت هواپیمایی دولتی ال‌عال و دیگر شرکت هواپیمایی اسرائیل، ارکیا می‌شوند و بدون استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی، هواپیماهای این شرکت‌های مسافری در این مسیرهای پروازی باید از دریای سرخ و جنوب یمن استفاده کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن