اخبارخارجی

رژیم صهیونیستی و نگرانی های جمعیتی

آوای سنت : نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دولت دستور داد تا گزینه تخریب خانه های فلسطینی هایی را که عملیات شهادت طلبانه انجام می دهند را بررسی کند.اخراج خانواده عاملان عملیات شهادت طلبانه که ساکن کرانه باختری هستند به نوار غزه از دیگر مطالبات نفتالی بنت بود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در همین حال، بنی گانتز وزیرجنگ اسرائیل هشدار داد که نگران آینده اسرائیل به دلیل از دست دادن حاکمیت این رژیم در نقب و الجلیل است،رادیو ارتش به نقل از بنت در جلسه کابینه امنیتی عصر یکشنبه گفت برای اطمینان از توقف عملیات باید از ابزارهای بیشتری استفاده کرد.

وی افزود این موضع گیری بنت در پاسخ به درخواست گیدئون سار،وزیر دادگستری اسرائیل مبنی بر تخریب خانه‌های فلسطینی هایی که عملیات شهادت طلبانه انجام می دهند و اخراج خانواده‌ه عاملان عملیات شهادت طلبانه ساکن در کرانه باختری به غزه صورت گرفت.روزنامه جروزالم پست گفت که اعضای نهاد امنیتی با توصیه سار به دلیل جدی بودن عواقب آن و دشواری اجرای آن مخالفت کردند.

علاوه بر این، بنی گانتز، وزیرجنگ اسرائیل روز گذشته هشدار داد که نگران آینده اسرائیل به دلیل از دست دادن حاکمیت این رژیم در نقب و الجلیل وجود دارد. روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از وی گفت: اگر در الجلیل و نقب سرمایه گذاری نکنیم، باید تصمیم تقسیم را بپذیریم.

این روزنامه خاطرنشان کرد که ترس گانتز نیز به دلیل افزایش وزن جمعیتی فلسطینیان در دو منطقه یاد شده و تعلق خاطر به هویت ملی فلسطینی است.

این روزنامه افزود: اظهارات گانتس در جلسه غیرعلنی هفته گذشته حزب آبی و سفید بیان شد. او مدعی شد که پیامهایی را در واتس آپ دریافت کرده است مبنی بر اینکه فلسطینیان ناشناس از داخل تهدید به تسلط بر دولت دارند،وی افزود: اسرائیل می تواند از نظر جغرافیایی کوچک شود و فقط بین شهر خضیره در جنوب حیفا و شهر گادره در جنوب تل آویو گسترش یابد.

دفتر گانتس در پاسخ به آنچه که توسط وی بیان شد، به روزنامه عبری گفت که او از تشکیل آنچه که او اقتدار قرن نامید، حمایت می کند که اولویت اصلی آن اطمینان از زندگی نیمی از اسرائیلی ها در نقب و الجلیل است.

در پرونده شهادت روزنامه نگار شیرین ابو عاقله، مدیریت بیمارستان فرانسوی در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس اعلام کرد که در حال بررسی شکایت از پلیس رژیم اشغالگرصهیونیستی پس از حمله آنها به حریم بیمارستان و تشییع پیکر شهید است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن