اخبارداخلی

زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول طرح جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان واگذار شد

آوای سنت : دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون زمین رایگان به ۹۲۸ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این استان واگذار شده است.

عطاء اله اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان تاکنون ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار استان اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش‌های به عمل آمده هشت هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون به ۹۲۸ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک واحدی) تخصیص یافته است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: مطابق با آیین نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد، افزود: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره‌کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اکبری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شهرهای زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه ، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه‌بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن