اخبارداخلی

زنان حاشیه شهر زاهدان از خدمات رایگان حقوقی بهره‌مند شدند

آوای سنت : مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام مادر با برگزاری میز خدمت بانوان عزتمند حاشیه شهر زاهدان از خدمات رایگان قضایی و حقوقی بهره‌مند شدند.

زهرا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بزرگترین رسالت وکلای دادگستری در سیستان و بلوچستان علاوه بر پرداختن به مسائل حقوقی افراد، آگاهی بخشی و حمایت از افراد آسیب دیده به ویژه زنان است تلاش شد زمینه رسیدگی به مشکلات عمده این قشر با همکاری حقوقدانان برطرف شود.

وی ادامه داد: در این راستا با حضور ۶ وکیل و ۲ نفر از قضات و رییس دفتر حمایت از حقوق کودکان و زنان دادگستری استان خدمات رایگان قضایی به بانوان حاشیه شهر زاهدان که تمکن مالی نداشتند ارائه شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زنان ما در جامعه با تنگناهای حقوقی و عدم آگاهی روبرو هستند، گفت: مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌ اجتماعی در جامعه دارد و توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به اقشار آسیب پذیر جزو برنامه‌های دفتر بانوان و خانواده استانداری است که می‌تواند نقش مهمی در تسهیل فرایند رسیدگی به مسائل حقوقی بانوان و آموزش های بهنگام منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهایتا پرونده‌های قضایی شود.

وی ضمن قدردانی از وکلای دادگستری و قضات و همکاری موثر و مستمر رییس دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های فاقد تمکن مالی، بررسی چرایی برخی از جرایم زنان زندانی و تحلیل میزان فراوانی آن کمک شایان توجهی خواهد کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: از آنجایی که در برنامه ریزی های سرفصل های آموزشی و مشاوره ای و بسیار ضرورت دارد که آموزش های دانش آموزان و دانشجویان متناسب با آسیب های نوظهور و برخی آسیب های باز پدید و زیست بوم استان تدوین و تببین شود هم اینک این هدفگذاری توسط دفتر بانوان و خانواده استانداری استان در حال انجام است.

زاهدان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن