اخبارداخلی

سالانه بیش از ۵هزار پرونده توسط شورای افتای استان بررسی می‌شود

آوای سنت : دبیر عالی شورای افتای استان کردستان گفت: در سال بیش از ۵هزار پرونده در شوراهای افتا مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک چهارم آن مربوط به مبادی قضایی است.

ماموستا محمد اشرف ایل بیگی در جلسه شورای افتای کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با موضوع آینده پژوهی و بررسی پیامدهای افراط گرایی و تفریط دینی برجامعه اسلامی در سنندج برگزار شد اظهار داشت: دشمنان بخصوص آمریکا از همه توان و قدرت خود برای اعمال تحریم‌های سخت بر کشور دریغ نکرده است و این شرایط سختی را برای کشور رقم زده است

وی افزود: زندگی ملت ایران از بدو انقلاب تا اکنون با دشمنی دشمنان و با درد و رنج‌ها مانوس شده‌است لذا انتظار داریم با حضور پرشور خود در انتخابات بر این تفکر دشمنان خط بطلانی بکشند.

ماموستا ایل‌بیگی در ادامه یادآورشد: هدف شورای افتا پاسخگویی به سوالات دینی مردم و سیستم قضایی کشور است.

وی افزود: عامه مردم در همه شهرهای استان کردستان مرکز بزرگ را به نام شورای افتای استان می‌شناسند که نشان دهنده عمق ارتباط مردم با شورای روحانیت در استان است.

دبیر عالی شورای افتای استان کردستان خاطرنشان کرد: شوراهای روحانیت باید از لحاظ کیفی و کمی تقویت شوند.

وی ادامه داد: هر روز به پرسش‌های بی پاسخ در جامعه افزوده می‌شود و حجم این سوالات بر دوش شوراهای روحانیت استان سنگینی می‌کند.

ایل‌بیگی در ادامه اذعان کرد: امیدواریم روند تکمیل و کادر سازی در شوراها تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه پیدا کند.

وی افزود: در سال بیش از ۵هزار پرونده در شوراهای افتا مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک چهارم آن مربوط به مبادی قضایی است و برای آنها رای صادر می‌شود.

دبیر عالی شورای افتای استان کردستان بیان کرد: متاسفانه شورای افتای استان در پاسخ‌گویی به برخی سوالات در برخی از موارد ضعیف عمل کرده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شوراهای روحانیت عدم حمایت دستگاه‌های قضایی از آنها است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن