اخبارخارجی

سانسور نظامی رسانه ها و فروپاشی اسرائیل!

آوای سنت : من شاخص هایی از واقعیت را به شما ارائه خواهم داد که اسرائیل در آستانه فروپاشی است و سریعتر از آنچه که تصورش را بکنید به پایان خود نزدیک می شود، اسرائیلی ها نیز شاهد شگفتی های بسیاری خواهند بود و متوجه خواهند شد که فریب خورده و گمراه شده اند. آنها به زودی خواهند فهمید که نتانیاهو به آنها دروغ گفت و از سانسور نظامی استفاده کرد تا از افشای حقایق توسط رسانه های اسرائیلی جلوگیری کند. یکی از مهمترین چیزهایی که جهان کشف کرده این است که رسانه های اسرائیلی محدود شده اند و سانسور نظامی ، محتوایی را که به اسرائیلی ها ارائه می دهد کنترل می کند.

 به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ؛ دولت اشغالگر اسرائیل که از سال ۱۹۴۸ چهره خود را در جهان به عنوان “سرزمین دموکراسی در خاورمیانه” جا زده است ، صرفاً یک دولت دیکتاتوری است . از آنجایی که ارتش این رژیم، اطلاعاتی را که به مردم می رسد کنترل می کند، رسانه ها آزاد نیستند و نمی توانند اطلاعاتی را که می دانند منتشر کنند.

یکی از خطرناک ترین اطلاعاتی که جهان از آن مطلع شده این است که سانسور نظامی از انتشار اطلاعات در مورد قتل عام هایی که نظامیان اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان انجام می دهد جلوگیری می کند، قتل عام هایی که جنایت علیه بشریت و نقض ارزش های تمدنی و اخلاقیات جنگی است. بی جهت نیست که نفرت مردم جهان از اسرائیل در حال افزایش است.

شهوت انتقام جویی که نتانیاهو را دیوانه کرد، او را به ارتکاب جنایاتی سوق داد که هر فرد با وجدان و آزاداندیش آنرا رد می کند. از این رو تصویر جدیدی از اسرائیل شکل گرفت و مهمترین آن این است که اسرائیل یک دولت اشغالگر است که از وحشیگری خود برای نابودی مردم فلسطین با هدف آواره کردن اجباری و غصب سرزمین آنها استفاده می کند. این ما را به ابتدای ماجرا برمی‌گرداند، زمانی که ارتش اشغالگر انگلیس سلاح گرم در اختیار گروه‌های صهیونیستی قرار داد تا فلسطینی‌ها را قتل عام و آنها را مجبور به مهاجرت کنند. به همین دلیل است که سیطره اسرائیل بر فلسطین با مخالفت افکار عمومی در نظرسنجی های عمومی مواجه شد و آنها خواستار یک کشورمستقل فلسطینی به عنوان راه حل این مناقشه هستند، مناقشه ای که می تواند گسترش یابد و موجب جنگ جهانی سوم شود که افزایش تظاهرات در اروپا و آمریکا از نشانه های آن است

در سطح داخلی درسرزمین اشغالگر اسرائیل دولت نتانیاهو می‌خواهد با استفاده از سانسور نظامی بسیاری ازحقایق را پنهان کند، این موضوع می‌تواند مخالفت با او و تمایل مردم برای سرنگون کردن او را افزایش دهد. از جمله این اطلاعات، تعداد کشته ها و مجروحان ارتش اشغالگراسرائیل است،نشانه های زیادی وجود داردکه تلفات این ارتش بسیار بیشتر از آن چیزی است که سانسور نظامی اجازه انتشار آنرا می دهد، بنابراین، اعداد واقعی هنگامی که فاش شوند، شوک بزرگی برای مردم خواهد بود. اینجاست که پس از کشف حقایق،اعتبار دولت اشغالگر آسیب خواهد بود و اعتماد به رسانه های اسرائیلی از بین خواهد رفت. این دربسیاری از کشورهای دیکتاتوری نیز اتفاق افتاد

اسرائیلی ها درپایان با سربازان مجروح مواجه خواهند شد که داستانی متفاوت از قهرمانی مبارزان فلسطینی را که درمیدان با آنها روبرو شده اند روایت می کنند. فروپاشی روحیه افراد آسیب دیده برنگرش اسرائیلی ها تأثیرخواهد گذاشت و ممکن است شکست روانی بیشتری از شکست توده های عرب پس از سال ۱۹۶۷ متحمل شوند.

آیا نتانیاهو از تاثیر این شکست بر روح و روان اسرائیلی ها آگاه است؟ به همین دلیل است که او بر ادامه تجاوزات خود به مردم فلسطین با هدف به دست آوردن پیروزی های ساختگی که برای مردمش بازاریابی کند،اصرار می ورزد؟ اما او هنوز نمی تواند به هدف خود برسد، بنابر این با سرعت به کشتار غیر نظامیان ادامه می دهد.

سانسور نظامی همچنین شامل ممنوعیت انتشاراطلاعات درموردجلسات دولت می شود،این نشان می دهد که نتانیاهو می خواهد حقایق مربوط به اختلافات و جنگ های درون دولت خود و ناتوانی خود را درتصمیم گیری در مورد معامله تبادل زندانیان با حماس پنهان کند. زیرا اگر اوتسلیم شرایط حماس شود،دولت او سقوط می کند،در صورت امتناع از شروط حماس،تحت فشار توده‌های مردم قرار می‌گیرد که به وضوح دریافته‌اند اسرای اسرائیلی بدون پذیرش شروط حماس در توافقی که آزادی تمام اسرای فلسطینی از جمله زندانیان با احکام سنگین مثل مروان برغوثی،عبدالله برغوثی و احمد سعادت را تضمین می‌کند، قابل بازگرداندن نیستند. این یک پیروزی برای حماس است که موجب سقوط دولت نتانیاهو می شود. اما اینها صرفاً نشانه هایی از نزدیک شدن به پایان و فروپاشی دولت اشغالگر اسرائیل است.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن