اخبارخارجی

سخنان جنجالی وزیر پیشین مصر درباره صدای اذان

آوای سنت : وزیر پیشین مصر خواستار توقف پخش اذان از بلندگوهای مساجد شد.

او این درخواست را با هدف جذب گردشگران و عدم مزاحمت برای آنها مطرح کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، اظهارات دکتر زاهی حواس یکی از مصر شناسان و وزیر دولت پیشین در امور آثار باستانی،پس از آن که خواستار توقف صدای اذان از بلندگوهای مساجد برای آسایش گردشگران در کشور شد،در شبکه های اجتماعی این کشور جنجال به پا کرد.

او در گفتگو با برنامه “شبکات”که از وی در مورد دلایل کاهش درآمدهای گردشگری مصر پرسیده شد،گفت:کاهش درآمد گردشگری کشور دلایل متعددی دارد،یکی از این دلایل،پخش اذان با بلندگو در مساجد است.

این اظهارات،جنجال بزرگی در مصر به پا کرد، العتیبی درباره این اظهارات گفت:من به عنوان یک گردشگر به رم سفر کردم و صدای ناقوس کلیسا را ​​شنیدم، هیچ ایتالیایی نگفت که این ناقوس ها شما را آزار می دهد و ما آنها را به خاطر گردشگران خاموش می کنیم.

عمر اشرف می گوید:اتفاقا گردشگران برای شنیدن صدای اذان به مصر می آیند. او نوشت:گردشگر از آزار و اذیت فروشندگان مصری و از کلاهبرداری از گردشگران شکایت دارد نه از شنیدن صدای اذان.

او افزود اذان یکی از جاذبه های مصر است که گردشگران برای شنیدن آن به مصر سفر  می کنند .

احمد می گوید: صدای خیابان و ماشین ها در مصر از صدای اذان آزاردهنده تر است.او گفت: اگر به مصر بروید ودر طبقه ۷۷ هم زندگی کنید،صدای خیابان و ماشین ها را می شنوید که ۲۴ ساعته مزاحم شما می شوند،چطور این شخص می گوید که صدای اذان آزار دهنده است؟

قاهره دارای ۴۷۵۷ مسجد و یک زاویه(مسجد کوچک و معروف) است،سیاست یکپارچه پخش اذان از سال ۲۰۱۹ در این کشور اجرایی شده است و اذان با صدای شیوخ مشهور مصری مانند شیخ محمد رفعت، شیخ عبدالباسط عبدالصمد و دیگران انتخاب و از مناره های مساجد  پخش می شود.

همه کشورهای عربی،حتی کشورهایی مانند تونس که دارای سکولارترین قوانین اساسی هستند،اذان را از طریق بلندگوهای مساجد پخش می کنند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن