اخبارخارجی

 سن و اسلحه در کشتارهای دسته جمعی آمریکا

آوای سنت : در گزارشی که روزنامه آمریکایی«واشنگتن پست» منتشر کرد، آمده است علاوه بر نارضایتی جوانان، دسترسی آسان به سلاح، و ترویج خشونت از طریق رسانه های اجتماعی،سن افراد نیز نقش مهمی در ارتکاب جرایم تیراندازی در آمریکا دارد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،در این گزارش آمده است که الگوهای مربوط به تیراندازی های دسته جمعی،گزارش های مدارس، یادداشت های پزشکی و متن مصاحبه ها،ارتباط نگران کننده عوامل ذکر شده را تایید می کند.

قانونگذاران می گویند: افراد بین سنین ۱۸ تا ۲۰ سال احتمالاً رفتارهای پرخطر و احساسی دارند.تعیین سن قانونی برای خرید اسلحه گرم در ۲۱ سالگی راهی معقول برای رفع نگرانی های ایمنی عمومی است.

این گزارش به نقل از جاناتان متزل،استاد روانپزشکی و جامعه شناسی دانشگاه واندربیلت،نقل شده است،او گفت من به شدت احساس می کنم که ما نباید افراد مسلح ۱۸ تا ۲۱ ساله داشته باشیم.وی تصریح کرد:آمریکا یکی از کشورهای جهان است که به طور مرتب شاهد تیراندازی های دسته جمعی است.

وی همچنین با بیان اینکه اگر حمله به محل کار بیشتر توسط مردان میانسال انجام می شود،تیراندازی در مدارس توسط افرادی در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست سالگی انجام می شود.او افزود:تاکنون مردان در این دو گروه سنی، میزان بیشتری از خودکشی با استفاده از سلاح گرم را دارند.

این گزارش خاطرنشان کرد که تحلیل واشنگتن پست از ۱۹۶ تیراندازی گروهی از سال ۱۹۶۶  نشان می دهد که تقریباً ۹۸٪ یا همه عاملان به جز ۵ نفر مرد بودند، ۴۰ درصد از مجرمان بین ۱۸ تا ۲۹ سال و یک سوم دیگر بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند.

بر اساس سیستم حقوقی ایالات متحده، سن بخش مهمی از نحوه نگارش قوانین و اجرای عدالت است. اکثر ایالت ها به افراد اجازه رانندگی در سن ۱۶ سالگی را می دهند و قانون فدرال نیزاجازه رای دادن در ۱۸ سالگی و نوشیدن الکل را در سن ۲۱ سالگی می دهد.

در داستان های تیراندازان جوان، کارشناسان همچنین می گویند که اغلب بین زندگی واقعی آنها و آن طوری که فکر می کنند باید آنگونه زندگی کنند، شکاف وجود دارد.در حالی که اکثر مردم این سرخوردگی را تجربه می کنند، به نظر می رسد این مجرمان برخی از تغییرات روانی را پشت سر گذاشته اند که منجر به طغیان خشونت آنها شده است.

در این گزارش به نقل از یک کارشناس آمده است که تنها وجه مشترک میان این مجرمان، تخیلات،قدرت و عظمت نامحدود و میل شدید برای متعجب کردن دیگران است. دیگری اظهار داشت که احساس مردانگی از دست رفته در بسیاری از مجرمان مشترک است.سومی اشاره می کند که مجرمان در تلاش هستند تا پس از یک دوره طولانی ناامیدی، کنترل خود را با راه حلی مردانه به دست آورند.

فرانک رابرتز، مدیر مؤسسه پیشگیری و کاربرد خشونت و جرم شناسی در برلین گفت: یکی دیگر از موضوعات مشترک در میان مجرمان،عزت نفس پایین، اضطراب بیش از حد،داشتن دیدگاه های افسرده کننده از زندگی و مهمتر از همه، وابستگی اجتماعی بسیار ضعیف به دیگران است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن