اخبارخارجی

شبهات در مورد حلال بودن این بیسکویت در امارات !

آوای سنت : افزایش شبهات در مورد حلال بودن یک برند معروف بیسکویت در امارات موجب واکنش مقامات دولتی شد.

به نقل از WION News، وزارت تغییر آب و هوا و محیط زیست امارات متحده عربی(MoCCAE) توضیحاتی را در مورد ادعاهای رسانه‌های اجتماعی مبنی بر غیر حلال بودن بیسکویت Oreo صادر کرد.

پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی بحث‌هایی را در مورد حلال بودن یا نبودن بیسکویت‌های Oreo در امارات برانگیخت.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: اخیراً مطالبی منتشر شده است که بیسکویت‌های Oreo حلال نیستند، زیرا حاوی فراورده‌های خوکی و الکل هستند. در حالی‌که این ادعاها نادرست است.

در این بیانیه آمده است که مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌ها حاوی مواد منشأ حیوانی مانند چربی نیست. آزمایشات این موضوع را تأیید کرده است.

بیسکوئیت‌های Oreo

این بیانیه افزود: این وزارتخانه تأیید می‌کند که تمامی مواد غذایی وارداتی و تجاری مشمول سیستم یکپارچه رویه‌ها و برنامه‌هایی هستند که بالاترین استانداردهای ایمنی مواد غذایی و مطابقت با مشخصات مصوب را در کشور تضمین می‌کند.

سازمان کشاورزی و ایمنی مواد غذایی ابوظبی با بررسی همین موضوع گفت که گزارش شده است که «هیچ مدرک تأیید‌ شده‌ای» وجود ندارد که بتواند ثابت کند کوکی‌های تولید شده توسط شرکت آمریکایی موندلز اینترنشنال(Mondelez International) حاوی مواد غیر حلال هستند.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت که از آنجایی که Oreos در سراسر جهان در دسترس است، این شرکت گواهی حلال خود را «از طریق آژانس‌های خارجی» برون‌سپاری می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: موندلز اینترنشنال متعهد است نیازها و ترجیحات مصرف‌کنندگان خود را برآورده کند که  این نیازها می‌تواند از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشد. ما هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم، عوامل مختلفی از جمله الزامات غذایی شرعی مانند کوشر یا حلال را در بازارهای خاص مد نظر می‌گیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن