اخبارداخلی

شرکت بیش از ۱۱ هزار کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آوای سنت : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: ١١ هزار و ۴٢۶ نفر از استان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند که ٨٠ درصد آن بانوان بودند.

ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با حضور در حوزه‌های برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه کردستان و دبیرستان پسرانه زانیاران سنندج از نزدیک روند برگزاری این دوره از آزمون‌های استخدامی را مورد بررسی قرار داد.

ازهاری بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور بیش از ۵٣۴ هزار و ۴٠۴ داوطلب در سراسر کشور و در ٢٣٢ شهرستان دیروز جمعه اردیبهشت ماه برگزار شد که از این تعداد ١١ هزار و ۴٢۶ نفر شرکت کننده از استان کردستان در ٧ شهرستان بودند.

وی تصریح کرد: ٨٠ درصد ثبت‌نامی‌ها در این آزمون را بانوان به خود اختصاص دادند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سهمیه جذب استان کردستان در این آزمون ۴٨۵ نفر است که ٣٢ نفر سهمیه جذب آموزگار ابتدایی ( استثنایی ) و ۴۵٣ نفر نیز سهمیه استخدام آموزگار ابتدایی است.

وی اعلام کرد: بر اساس سهم تفکیک جنسیتی نیز ١٧۴ نفر از بانوان و ٣١١  نفر از آقایان شرکت کننده در این آزمون استخدامی پس از طی فرآیندهای قانونی استخدام خواهند شد.

وی با اشاره به تقویم زمانی برگزاری آزمون‌های استخدامی در نیمه نخست سال‌جاری افزود: در نیمه نخست سال‌جاری نیز شاهد برگزاری ٢ آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مقاطع تحصیلی مختلف در استان کردستان خواهیم بود که امیدواریم از طریق آزمون‌های استخدامی پیش‌رو تعداد دیگری از داوطلبین واجد شرایط خدمت در دستگاه‌های اجرایی جذب و بکارگیری شوند.

 گفتنی است نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خرداد ماه سالجاری اعلام و پذیرفته‌شدگان این آزمون نیز از ابتدای مهرماه در کلاس‌های درسی مدارس در سطح استان شروع به کار خواهند نمود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن