اخبارخارجی

شناخت مذاهب اسلامی از یکدیگر باعث افزایش تفاهم می شود

آوای سنت : باید از وحدت مسلمین برای پیشرفت و گسترش دین مبین اسلام بهره برد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، افندی حسین خانی پور در مراسم جشن وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در دانشگاه پیام نور شهرستان تالش، گفت: باید از وحدت مسلمین برای پیشرفت و گسترش دین مبین اسلام بهره برد.

وی شناخت و معرفت مذاهب اسلامی نسبت به یکدیگر را عامل تعامل خواند و اظهار داشت: تفاوت ها در امت اسلام اگر با تعامل همراه باشد، آثار مثبتی برای ما به همراه خواهد داشت و موجب ترقی و پیشرفت می شود اما اگر تفاوت ها با تعامل همراه نباشد و یکی از طرف ها یا هر دو تحمل بودن طرف مقابل را نداشته باشند و بخواهند با کنار زدن او پیروز بازی باشند تبدیل به انحراف و تفرقه خواهد شد و نه تنها عامل ترقی پیشرفت و توسعه نخواهد بود، بلکه جنگ، خونریزی و عقب ماندگی به وجود می آورد.

امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه شهرستان تالش با اشاره به اینکه کسی که به خدا، پیامبر، قبله و قرآن ایمان دارد مسلمان است، اضافه کرد: وحدت مسلمین یعنی اینکه همه کسانی که به خدا، پیامبر، قبله و قرآن ایمان دارند با یکدیگر برادرانه و مسالمت آمیز همزیستی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از وحدت مسلمین برای پیشرفت و گسترش دین مبین اسلام بهره برد، خاطرنشان کرد: اگر وحدت را برای ساکن ماندن و درجا زدن در وضعیت کنونی بخواهیم در اشتباه خواهیم بود، بنابر این باید از این ظرفیت استفاده نماییم و برای حرکت و توسعه بهره ببریم.

افندی حسین خانی پور با اشاره به اینکه جنگ و خونریزی و کشتار در کشورهای اسلامی بیداد می کند،گفت: امنیت باعث قوام ملت ها است بنابر این باید قدر خون شهدا را بدانیم و پاسخگوی خون آن عزیزان باشیم.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای ایجاد و تحکیم وحدت امت اسلام نیت پاک است، افزود: دومین قدم برای رسیدن به اتحاد معرفت نسبت به هدف می باشد و اینکه بدانیم دنبال چه هستیم و به کجا خواهیم رسید.

این عالم اهل سنت شهرستان تالش با اشاره به اینکه طبق فرموده قرآن پیامبر اکرم(ص) بهترین اسوه برای بشر است، ادامه داد: وحدت به خاطر نزدیک کردن دل ها به یکدیگر و رسیدن به توحید، کمال و عدالت است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن