اخبارخارجی

شورای امنیت خواستار آتش بس فوری در یمن شد

تاکید بر راهکار مسالمت آمیز برای حل اختلافات

آوای سنت : اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در یمن و حل اختلافات از طریق گفت و گوی فراگیر شدند.

اعضای شورای امنیت چهارشنبه شب به وقت محلی، مطابق قطعنامه ۲۵۶۵ (۲۰۲۱) خواستار آتش بس فوری در تمام یمن و حل اختلافات از طریق گفت وگوی فراگیر و مخالفت با خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی شدند.

آنها بر ضرورت کاهش تنش از سوی همه، از جمله پایان فوری پیشروی انصارالله در مارب تأکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن اعلام حمایت از “هانس گراندبرگ” ‌نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن، از تمام طرف‌های درگیر در این کشور خواستند که زیر نظر سازمان ملل با حسن‌نیت و بدون پیش‌شرط با گراندبرگ دیدار کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل مدعی تعهد قوی خود به وحدت، حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی یمن شدند و از عدم پیشرفت در روند صلح که می تواند توسط تروریست ها در یمن مورد سوء استفاده قرار گیرد، ابراز نگرانی کردند.

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود مدعی لزوم رعایت تعهدات از سوی همه طرف ها و بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله تعهدات مربوط به تامین دسترسی بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان از جمله فعالان حقوق بشر و سلامت و تأسیسات آنها شدند.

اعضای شورای امنیت همچنین مدعی نگرانی شدید از وضعیت وخیم بشردوستانه از جمله گرسنگی طولانی مدت و افزایش خطر قحطی وسیع که با وضعیت وخیم اقتصادی یمن تشدید شده است، شدند.

سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد کمک های بشر دوستانه در سواحل غربی یمن جایی که ادامه درگیری ها نیازهای جوامع آواره شده را تشدید کرده است، افزایش خواهد یافت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن