اخبارخارجی

شورای امنیت: طرف‌های افغان به دلیل شیوع کرونادرگیری راکناربگذارند

آوای سنت : شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته از طرف‌های درگیر در افغانستان خواست که در شرایط بروز بحران کرونا و به منظور تحویل کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان اقدام به آتش‌بس فوری کنند.

این شورا خواستار توجه مقامات افغان به فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس فوری شد و اینگرید هایدن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، نیز پس از یک جلسه توجیهی این شورا اظهار کرد که افغانستان اینک به یک موقعیت سرنوشت‌ساز نزدیک شده‌است.

او از سران افغانستان خواست تا کشمکش‌ها را کنار گذاشته و وارد گفت‌وگویی معنادار با گروه طالبان شوند تا بتوان به صلحی پایدار در کشور دست یافت.

رئیس‌ جمهور افغانستان، اشرف غنی و مخالف سیاسی او عبدالله عبدالله، از زمان انتخابات سپتامبر گذشته درگیر مبارزه بر سر قدرت بوده‌اند و هر دو خود را رئیس‌ جمهور اعلام کرده‌اند، به طوری که حتی در اوایل ماه مارس همزمان دو مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری در این کشور برگزار کردند.

آمریکا با انتقاد صریح از ادامه نزاع سیاسی بین رهبران افغانستان اعلام کرده است یک میلیارد دلار از کمک‌هایش به کابل را قطع می‌کند و در صورت ادامه کشمکش‌، ممکن است از کمک‌های سال آینده نیز به همین میزان کم شود.

تاکنون ابتلای ۱۷۴ شهروند افغانستانی به ویروس کرونا تأیید شده، اما به گفته نهادهای بین‌المللی به خاطر نبود تست‌های کافی احتمالاً شمار مبتلایان بیشتر از این است.

منبع : خبرگزاری آسوشیتدپرس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن