اخبارخارجی

شکایت مسلمانان از دولت اتریش به دلیل انتشار «نقشه اسلام»

آوای سنت : گروه های مسلمان اتریش با انتقاد از نقشه ای که برای شناسایی مکان های مساجد و انجمن های اسلامی در سراسر کشور تهیه شده است شکایت از دولت را در دستور کار خود قرار داده اند.

به نقل از «الجزیره»،گروه های مسلمان اتریش با انتقاد از نقشه ای که برای شناسایی مکان های مساجد و انجمن های اسلامی در سراسر کشور تهیه شده است شکایت از دولت را در دستور کار خود قرار داده اند.

بر اساس گزارش رسانه های اتریشی ، یک گروه برجسته مسلمان در اتریش گفته است که قصد دارد شکایتی علیه دولت صدراعظم «سباستین کورز» به دلیل رونمایی از «نقشه اسلام» جنجالی ارائه کند.

جوانان مسلمان اتریش به دلیل انتشار «نقشه اسلام سیاسیمکه موقعیت مساجد و انجمن های مسلمان در سراسر کشور را مشخص می کند ، از دولت انتقاد کرده اند.

این گروه اعلام کرده است که انتشار همه اسامی ، کارکردها و آدرس های مساجد و موسسه های اسلامی اند بیانگر عبور بی سابقه مرزها است.

وزیر ادغام اترش روز پنجشنبه وب سایتی را به نام نقشه ملی اسلام با نام و مکان بیش از ۶۲۰ مسجد ، انجمن و ارتباطات احتمالی آنها در خارج از کشور راه اندازی کرد.

گروه جامعه دینی اسلامی در اتریش (IGGOE) نسبت به برچسب زدن به تمام مسلمانان مقیم اتریش به عنوان خطری بالقوه برای جامعه و نظم قانونی دموکراتیک در کشور هشدار داد.

گروه جامعه دینی اسلامی در اتریش در این باره گفت: این کمپین نژاد پرستی را دامن می زند و شهروندان مسلمان را در معرض خطر گسترده امنیتی قرار می دهد.

صدراعظم اتریش بارها و بارها از آنچه او آن را «اسلام سیاسی» می خواند ، انتقاد کرده است.

گزارش ها از حملات ضد مسلمانان در اتریش پس از حمله مهلک در وین در نوامبر گذشته ، افزایش یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن