اخبارداخلی

ضرورت وجود قانونی برای عزل نمایندگان از مجلس شورای اسلامی

آوای سنت : وجود قانونی برای عزل نمایندگانی که به وعده‌های خود عمل نکردند، ضرورتی است که برخی از متنفذین استان کردستان در نشستی با مسئولان آن را مطرح کردند.

جمعی از متنفذین استان کردستان متشکل از اقشار مختلف اعم از روحانیون، بازاریان و اساتید دانشگاه در نشستی با معاون سیاسی امنیتی استاندار به بیان مسائل و مشکلات پیش روی جامعه که می تواند در تصمیم مردم برای مشارکت در انتخابات اثرگذار باشد، پرداختند.

مردم سالاری عامل پایداری کشور است

یکی از روحانیون شهرستان سقز هم در این نشست با بیان اینکه انتخابات یکی از مسائل مهم در کشور است، گفت: انتخابات هم چون بانکی که همه سرمایه خود را در آن قرار داده، است، به عبارتی مردم آراء خود را به صندوق می اندازند تا فردی اصلح که بتواند کارها و انجام رسالتش منفعت برای جامعه داشته باشد، انتخاب شود.

ماموستا فرهاد سلیمانی با بیان اینکه مردم سالاری عامل پایداری کشور است و با حرف محقق نمی شود، افزود: انتخابات مظهر مردم سالاری است و هرچقدر پرشورتر برگزار شود تاثیرگذاری آن هم بیشتر خواهد بود.

این روحانیون سقزی یکی از رسالت روحانیون و اقشار تاثیرگذار را آشتی مردم با صندوق های رای خواند و گفت: افرادی که با صندوق های رای قهر کردند را با آگاه سازی و بیان اثرگذاری انتخابات را می توان پای صندوق ها آورد.

ماموستا سلیمانی ادامه داد: داوطلبان باید به شیوه صحیح برنامه خود را اعلام کند نه به تخریب رقبای خود بپردازد شایستگی و صلاحیت خود را با بیان توانمندی و استعدادها و فعالیت هایی که داشته به مردم معرفی کند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم نمایندگان با تعامل با دولت، گره گشای موانع تولید و مشکلات موجود در جامعه باشد.

مردم قدردان نعمت‌هایی که در اختیار دارند، باشند

ماموستا قاسم کرکوکی از شهرستان کامیاران در این نشست اظهار کرد: مردم باید از اینکه صاحب حکومتی جمهوری اسلامی هستند نه جمهوری صهیونیستی که کودک کش است، شکرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه به هشت کشور دنیا سفر کرده است، افزود: برخورداری مردم ایران از نعمت هایی هم چون گاز، برق و آب کم نظیر است.

این روحانی که متولد اقلیم کردستان عراق است و چندین سال است در شهر کامیاران سکونت دارد، گفت: نحوه برخورد برخی مدیران با ارباب رجوع نامناسب است و با وجود داشتن منصب و جایگاه و حقوق مناسب قدر این نظام را نمی داند و بیشتر مردم را مایوس می کنند.

ماموستا کرکوکی ادامه داد: باید از بکارگیری نیروها در اداراتی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند بیشتر دقت شود چراکه رفتار و برخورد این افراد بر روی مردم تاثیرگذار است و این اشخاص با عملکرد نامناسب خود دارند به این نظام ارزشمند ضربه وارد می کنند.

وی یادآور شد: مدیر باید مثل مرحوم دکتر ورمقانی(مدیرکل سابق دامپزشکی کردستان) کار کند او شب و روز خود را به بازدید مستمر از واحدهای دامداری و کشتارگاه ها اختصاص داده بود و از هیچ تخلفی چشم پوشی نمی کرد، خیلی ها قدرشناس او نبودند.

این روحانی از شهرستان کامیاران ادامه داد: دکتر ورمقانی فرد شایسته ای بود که حیف است در چنین جلسه ای اسمی از چنین مسئول ارزشمند و پرکاری نیاوریم.

ماموستا کرکوکی بیان کرد: بدبینی مردم از نظام نیست و اگر مسئولان هم چون استاندار کردستان با مردم دیدار کنند و دل آنها را بجا آورند انگیزه و شور هم ایجاد می شود.

بانوی کارآفرین کردستانی و رئیس اتحادیه آرایشگران استان هم در این نشست اظهار کرد: کاش قبل از استخدام هر نیرویی در دولت از او امتحان تاریخ صدراسلام و قوانین اسلامی گرفته می شد.

پرستو ایرانی راد بیان کرد: برخورد با اختلاسگران و اعدام آنها باعث می شود مردم بدانند هرکسی به مال و ثروت این کشور دست درازی کند محاکمه می شود نه اینکه فرزندانمان بگویند تا وقتی که این دزدها باشند چیزی برای ما نمی ماند و بخواهند از کشور خارج شوند.

وی بیان کرد: انتظار می رود مسئولان با هوشمندی رفتار کنند نه اینکه قبل از برگزاری رویداد مهمی هم چون انتخابات تصمیماتی می گیرند و کارهایی انجام می دهند که بیشتر منجر به ناراحتی و کاهش انگیزه در مردم می شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی تعمیرکاران اتومبیل در این نشست با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد افتخار می کنند که شناسنامه آنها مهر انتخابات نخورده است، گفت: یکی از این افراد از بنده که برعکس آنها به اینکه شناسنامه ام دیگر جای مهر ندارد افتخار می کنم، سوال کرد آیا در قانون ماده ای وجود دارد تا اگر نماینده‌ای به وعده ش عمل نکند عزل شود؟.

جلال نوری ادامه داد: در قانون اساسی ما بند قانونی برای برخورد با چنین نمایندگانی وجود ندارد، هرچند این مورد را باید مطرح کرد و روی آن کار کرد و بی شک وجود چنین قوانینی می تواند میزان مشارکت را به طور چشمگیری افزایش دهد.

وی اضافه کرد: مشکل مهم ما وجود منافقین داخلی است وگرنه همه ما به پیشرفت ها و توانمندی های کشورمان افتخار می کنیم.

نمایندگان مردم ما در استان کمترین توجه را نسبت به قشر کارگر داشتند

نایب رئیس اتحادیه کارگران ساختمانی کردستان با اشاره به اینکه ۲۱ هزار نفر در استان عضو این اتحادیه هستند، اظهار کرد: در این چند سال یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یک دقیقه زمان هم برای حضور در این اتحادیه و شنیدن مشکلات و مسائل کارگران اختصاص ندادند ولی در زمان تبلیغات انتخاباتی کارگران برایشان عزیز و محترم می شوند.

خالد گلباغی با اشاره به اینکه سال ۱۳۸۹ بیمه کارگان ساختمانی فعال و سال ۱۳۹۹ قطع شد ، اضافه کرد: امروز هم کارشناسان بیمه هر روز وضعیت کار این افراد را دنبال می کنند و اگر فردی یک روز در محل کارش نباشد بدون توجه به دلیل عدم حضور، اقدام به قطع بیمه او می کنند.

وی ادامه داد: کارگری که در حوزه ساختمان کار می کنند ممکن در فصل و روزهایی کاری نداشته باشد و این دلیل منطقی برای حذف بیمه او نیست و امید می رود افرادی به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شوند که بتوانند همه جوانب مسائل و طرح ها را بسنجند و در صورت وجود ایراد اقدام به اصلاح قوانین کنند.

گلباغی یادآور شد: امروز شرایط کارگر با گذشته متفاوت شده است؛ کارگر امروز ما دارای مدرک تحصیلی حتی دکترا و فوق لیسانس است و نمی توان به شیوه قدیمی با او صحبت و رفتار کرد.

افزایش مشارکت در انتخابات کلید توسعه کردستان

 

ضرورت وجود قانونی برای عزل نمایندگان از مجلس شورای اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این نشست اظهار کرد: وجود چنین افراد متنفدی در جامعه ما که کارشناسانه و تحلیلگرانه به بیان مباحث و موضوعات مهم پرداختند، مایه افتخار است.

مهدی رمضانی ادامه داد: افزون بر چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دشمنانی که می خواستند بعد از ۶ ماه شاهد نابودی آن باشند امروز اقتدار و رشد آنرا مشاهده می کنند.

وی اضافه کرد: فقط در استان کردستان ۵۶۶ زن در راه انقلاب شهید شده است که این آمار سه برابر میانگین کشوری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه تحریم اقتصادی ۴۵ سال است با حکومتداری ایران عجین شده است، افزود: با وجود همه مشکلات و موانعی که بر سر راه کشورمان قرار دادند ولی امروز به یکی از کشورهای مقتدر تبدیل شده و از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار است.

رمضانی با اشاره به اینکه امروز با جنگ روایت ها مواجه هستیم، گفت: رسانه های معاند هر گونه رویدادی که در کشور ما روی می دهد را به گونه ای وارونه و غیرواقع نشان می دهند که میزان باورپذیری آن در بین مردم بالا باشد و رسانه های داخلی باید با هوشیاری و اطلاع رسانی به موقع ترفند آنها را خنثی کنند.

وی یکی از رسالت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را نظارت بر رفتار مجریان خواند و گفت: وجود مجمع نمایندگان قوی و متحد موجب جذب امکانات و اعتبارات بیشتر برای استان خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: مشارک پایین تر از حد متوسط و امنیتی بودن برچسب هایی بوده که موجب عدم توسعه یافتگی این استان شده است و بی شک افزایش مشارکت در انتخابات کلید توسعه استان است /ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن