اخبارخارجی

طراحی یونیفرم محجبه برای کارکنان مسلمان خطوط هوایی بریتانیا

آوای سنت : خطوط هوایی بریتانیا (British Airways) برای نخستین‌بار یونیفرم محجبه را برای کارکنان مسلمان خود طراحی کرد.

به نقل از گاردین، بریتیش ایرویز چند نوع لباس جدید از جمله یونیفرم پوشیده و روسری را در اختیار کارکنان مسلمان خود می‌گذارد. خطوط هوایی بریتانیا در حال حاضر برای ۳۰ هزار کارمند خود یونیفرم تهیه می‌کند.

با طراحی یونیفرم‌های جدید خدمه زن کابین هواپیما می‌توانند لباس‌های پوشیده و روسری این شرکت را که به طور اختصاصی برای آنها طراحی شده است، بپوشند. این طراحی، نخستین تغییر در طراحی لباس در این شرکت جهانی در دو دهه اخیر است.

این یونیفر‌م‌ها توسط خیاط بریتانیایی اوزوالد بوآتنگ (Ozwald Boateng) طراحی شده که مدت زیادی را صرف مشاهده رفتار و فعالیت کارکنان در خطوط هوایی می‌کرد. بیش از ۱۵۰۰ کارمند بریتیش ایرویز در طول طراحی و آزمایش مجموعه طی چهار سال گذشته، با نظرسنجی مخفیانه در هوا و روی زمین، نظرات خود را ارائه کردند.

مهندسان و عوامل عملیات زمینی این خطوط هوایی اولین کسانی هستند که از بهار آینده لباس جدید را بر تن خواهند کرد. تمام خدمه کابین، خلبانان و عوامل چک بریتیش ایرویز هم از تابستان امسال از لباس فعلی خود به لباس جدید تغییر یونیفرم خواهند داد.

شان دویل، رئیس و مدیر اجرایی بریتیش ایرویز، گفت که این یونیفرم نمادی کلیدی از اعتبار و چیزی است که ما را به آینده خواهد برد و بهترین‌های بریتانیای مدرن را نشان می‌دهد. او افزود: ما می‌خواستیم مجموعه‌ای از لباس‌های متحدالشکل ایجاد کنیم که کارکنان ما به پوشیدن آن افتخار کنند و با کمک بیش از ۱۵۰۰ همکار، مطمئن هستیم که این محصول را ارائه کرده‌ایم.

در طول آزمایش‌های یونیفرم، کارکنان این خطوط هوایی می‌توانستند درباره کارایی لباس‌ها نظر بدهند که منجر به اصلاحات قبل از رونمایی نهایی شد.

اما کری، یکی از اعضای خدمه کابین که در آزمایش‌ها شرکت کرد، گفت: کمک به آزمایش یونیفرم جدید و استفاده از آن در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی برای اطمینان از مناسب بودن آن با هزاران نفر از همکارانم، افتخار و مسئولیت واقعی بود.

کارکنانی که اواخر سال جاری یونیفرم‌های جدید خود را تحویل می‌گیرند، یونیفرم‌های موجود را که توسط طراح مد ولزی جولین مک دونالد در سال ۲۰۰۲ طراحی شده بود، تحویل خواهند داد.

یونیفرم‌های قدیمی برای ساخت اقلام مختلف، از اسباب بازی گرفته تا نگهدارنده آی پد، بازیافت خواهند شد. برخی از یونیفورم‌ها نیز به امور خیریه و بقیه به موزه بریتیش ایرویز اهدا خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن