اخبارخارجی

طرح توسعه افزایش ظرفیت نمازگزاران در مسجد النبی و مسجد قبا

آوای سنت : رسانه‌های عربستان سعودی از پیشرفت طرح توسعه مساجد تاریخی عربستان سعودی و در راس آن مسجد النبی و مسجد قبا خبر دادند.

به نقل از الیوم السابع، رسانه‌های عربستان سعودی از جزئیات بزرگ ترین پروژه توسعه مساجد تاریخی این کشور و در راس آن مسجد النبی خبر داد.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ و به منظور فراهم کردن فرصت برای تعداد بیشتری از مسلمانان در زیارت مسجد النبی و اقامه نماز در آنجا طرح گنجایش آن به دو میلیون نمازگزار را پیش می‌برند.

این طرح که به نام ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی نامگذاری شده همچنین شامل توسعه مساجد تاریخی و مرتبط با سیره پیامبر از جمله مسجد تاریخی قبا و منطقه پیرامون آن است.

در این پروژه مساحت مسجد قبا (نخستین مسجد ساخته شده در تاریخ اسلام) و پیرامون آن به ۵۰ هزار متر مربع یعنی ۱۰ برابر مساحت فعلی آن افزایش می‌یابد تا ظرفیت آن به ۶۶ هزار نمازگزار افزایش یابد تا بزرگ‌ترین پروزه توسعه این مسجد از زمان تاسیس آن در سال اول هجری رقم بخورد.

طرح توسعه افزایش ظرفیت نمازگزاران در مسجد النبی و مسجد قبا

در همین حال مدیریت قطار حرمین شریفین اعلام کرده که تعداد سفرها بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره را در طول ماه مبارک رمضان به ۱۰۰ سفر افزایش داده است که زائران خانه خدا به سهولت در ساعات اوج ترافیک جابجا شوند.

سرویس قطار پرسرعت حرمین (HHR) دو شهر مکه و مدینه را به هم متصل می‌کند. پروژه قطار سریع‌السیر الحرمین با طول ۴۵۰ کیلومتر و سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مسیر بین این دو شهر را در دو ساعت می‌پیماید.

طرح توسعه افزایش ظرفیت نمازگزاران در مسجد النبی و مسجد قبا

این خط پرسرعت  با ۳۵ واگن مسافری با ظرفیت ۴۱۷ مسافر در تابستان سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و ظرفیت جابه‌جایی  به ۶۰ میلیون مسافر در سال می‌رسد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن