اخبارداخلی
موضوعات داغ

ظریف:در صورت بازگشت آمریکا به برجام،ایران بلافاصله پاسخ می دهد

خروج ناو هواپیمابر آمریکا از منطقه

آوای سنت : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات تهران را مطابق با توافق هسته‌ای دانست و گفت: اکنون ایالات متحده باید به اجرای تعهداتش بازگردد که در آن صورت ایران بلافاصله برای پاسخ دادن آماده خواهد شد.

محمد جواد ظریف عصر دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان این مطلب را مطرح کرد و ‌بر لزوم بازگشت آمریکا به اجرای کامل تعهداتش تاکید کرد.

وی افزود: ایالات متحده باید حسن نیت خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایجاد کند چرا که ایالات متحده به دلیل تصمیم خودشان برای خروج از توافق هسته‌ای بدون به ریشه‌های موجود در داخل آن، خارج شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از طرف دیگر ایران از سازوکارهای توافق هسته‌ای برای محدود کردن همکاری خود استفاده می‌کند، اگر بند ۳۶ را بخوانید ما کاملا مطابق با توافق هسته‌ای عمل کردیم.

ظریف اضافه کرد: اکنون ایالات متحده باید دوباره به اجرای تعهداتش بازگردد که در آن صورت ایران بلافاصله برای پاسخ دادن آماده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دراینجا زمان مطرح نیست، اظهار کرد: مساله این است که آیا ایالات متحده و دولت جدید می‌خواهد از سیاست های قدیمی، سیاست‌های شکست خورده دولت ترامپ پیروی کند یا خیر.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در این صورت می‌توانیم در مورد مساله دیگری که رئیس جمهوری بایدن مطرح کرده است بحث کنیم. توافق هسته‌ای بر اساس آنچه می‌توانستیم توافق کنیم و نمی توانستیم توافق کنیم، مورد مذاکره قرار گرفت.

بر اساس یک خبر دیگر خبرنگار شبکه خبری فاکس‌نیوز در پیامی توئیتری از بازگشت ناو هواپیمابر نیمیتز به آمریکا پس از حضوری طولانی در آب‌های غرب آسیا خبر داد.

لوکاس تاملینسون خبرنگار شبکه خبری فاکس‌نیوز روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که نام هواپیمابر نیمیتز پس از ۱۰ ماه مأموریت به آمریکا بازمی‌گردد.

ناو هواپیمابر نیمیتز قرار بود دو ماه قبل به آمریکا بازگردد، اما به دستور دونالد ترامپ و در راستای آنچه «ارسال پیام به ایران» خوانده شد، به مأموریت خود در دریای عرب و اقیانوس هند ادامه داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن