اخبارخارجی

عدم تمایل امارات برای تقابل با ایران

آوای سنت : ابوظبی علاقه ای به رویارویی با ایران ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی، گفت که کشورش برای کاهش تنش‌ها با ایران تلاش می‌کند، اما در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده همچنان شریک امنیتی اصلی ابوظبی است.

قرقاش روز دوشنبه در سخنانی در مجمع راهبردی ابوظبی تاکید کرد که امارات همچنان به شدت نگران رفتار ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان است، اما  دیپلماسی و پرهیز از رویارویی را انتخاب می کند

وی افزود: ابوظبی علاقه ای به وارد شدن به رویارویی با ایران ندارد، زیرا تمام منطقه طی چند دهه باید هزینه آن را پرداخت کنند

وی با اشاره به اینکه  تنش زدایی با دیپلماسی به کندی انجام می شود اظهار امیدواری کرد  به مرور زمان اعتماد بین دو طرف ایجاد شود و به سمت وضعیت پایدارتر و سودمندتر پیش برود.

این مقام اماراتی با اشاره به برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل در سال گذشته، افزود: امارات در تلاش است تا با همه کشورها از جمله کشورهایی که اختلافات جدی با آنها دارند، پل ایجاد کند.

قرقاش با بیان اینکه امارات متوجه شده است که نقش آمریکا در حال تغییر است، گفت: ایالات متحده همچنان شریک اصلی امنیتی امارات است.

اظهارات قرقاش چند روز پس از مانورهای دریایی نیروهای آمریکایی، اماراتی و بحرینی در آب های دریای سرخ با مشارکت نیروهای اسرائیلی صورت می گیرد.همچنین در شرایطی که زبان تهدید بین ایران و همسایگانش هر چند غیرمستقیم و پس از اولین پرواز جنگنده های اسرائیلی در آسمان خلیج فارس با همراهی بمب افکن های آمریکایی در حال افزایش است.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش ایران هفته گذشته در جریان مانورهای بزرگ نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های خلیج فارس تاکید کرد: هرکس به اسرائیل پناهنده شود اشتباه می‌کند و کشورش می‌تواند از منافع خود حتی خارج از مرزهای خود محافظت کند.

شایان ذکر است که امارات با هیئتی بلندپایه در آگوست گذشته در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران شرکت کرده بود، رئیسی تاکید کرد که ابوظبی متحد قوی برای کشورش است و می خواهد روابط خود را با این کشور بیشتر تقویت کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن