اخبارداخلی

عروسی و عزا پاشنه آشیل مبارزه با کرونا

به گزارش آوای سنت، روزنامه ایران نوشت: «مراسم عروسی و عزا حالا به پاشنه آشیل تمام تلاش ها برای مبارزه با کرونا تبدیل شده است. در استان آذربایجان شرقی پس از برگزاری هر مراسم ترحیم یا عروسی، به‌ طور متوسط ۵۰ مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند. در یک مراسم عروسی در استان هرمزگان عروس مبتلا به کرونا ۷۰ نفر دیگر را آلوده کرد. در اهواز، یک مراسم ترحیم ناگهان باعث طغیان کرونا در غرب اهواز شد. معاون کل وزیر بهداشت هم دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان و خصوصاً سنندج را برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و حضور افراد در تجمع‌ها عنوان کرد و گفت: به ما خبر دادند که در سنندج مردم مراسم عروسی را در کارواش برگزار می‌کنند که چنین موضوعی شاید برای اولین بار است که در تاریخ بشریت اتفاق می‌افتد!

بسیاری از زوج‌های جوان که مراسم ازدواج‌شان را به‌ دلیل شیوع کرونا به تعویق انداخته بودند، این روزها تصمیم به برگزاری مراسم عروسی خود گرفته‌اند. این مراسم‌ها نه به شکل معمول بلکه به‌صورت مخفیانه در منازل، باغ‌ها و حتی در پارکینگ ها برگزار می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان حضور در تجمعات و گردهمایی‌های فامیلی مهم‌ترین عامل ابتلا به ویروس کروناست. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت در مراسم‌های عروسی، عزاداری، مسافرت‌ها و سابقه حضور در مراکز خرید دلیل اصلی ابتلای افراد به ویروس کرونا بوده است.

ماجرای عروس کرونایی قشم

دکتر «فاطمه نوروزیان»، مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دراین باره به «ایران» گفت: چند روز پیش بود که یک عروس ناقل ویروس کرونا در مهمانی عروسی خود در قشم بیش از ۷۰ نفر از مهمانان را به کووید ۱۹ مبتلا کرد. عروس این مراسم، یک هفته قبل از مراسمش علایم سرماخوردگی داشته که متأسفانه بدون توجه به آن، یک هفته بعد، اقدام به برگزاری مراسم می‌کند و به‌ دنبال آن ۷۵ نفر نیز مبتلا می‌شوند.

او به مراسمی دیگر اشاره کرد و افزود: یک مدیر مدرسه با برگزاری جشنی در منزلش موجب می‌شود همه مهمانانش به غیر از یک نفر که از آمدن به آن مهمانی خودداری می‌کند به کرونا مبتلا شوند. نکته جالب این است که آن یک نفر که در مهمانی شرکت نکرده سالم بوده است. بعد از این جشن مدیر در مدرسه حاضر می‌شود و پرسنل مدرسه هم به کرونا مبتلا می‌شوند. برادر این فرد (مدیر مدرسه) هم که کارمند بانک بوده بعد از حضور در این مراسم به سر کار خود می‌رود و تعدادی دیگر از کارمندان بانک هم مبتلا می‌شوند. نتیجه مهمانی این می‌شود که ۳۴ نفر در یک جشن خانوادگی به‌ کرونا مبتلا می‌شوند.

به‌ گفته رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان‌ شرقی بعد از برگزاری هر مراسم عروسی یا عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در میان شرکت‌کنندگان شناسایی می‌کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن