اخبارخارجی

عطش خرید ارزهای دیجیتال در عربستان

گزارش خلیج آن لاین از بازار داغ رمز ارزها در منطقه

آوای سنت : با وجود عدم چتر نظارتی وعدم صدور مجوز قانونی از سوی بانک مرکزی عربستان برای سرمایه گذاری در رمزارزها، سرمایه گذاری سعودی ها در این ارزها رو به افزایش است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت به نقل از  پایگاه خبری الخلیج آن لاین، بسیاری از سیستم عامل های جهانی وجود دارد که از طریق آنها می توان در ارزهای دیجیتال( یا رمزارزها یا ارزهای رمزپایه) سرمایه گذاری کرد در اینترنت در دسترس هستند و قانون عربستان هم مجازاتی را در این زمینه وضع نکرده است.

بانک مرکزی عربستان پیش از این،در بیانیه ای درباره عواقب منفی نمایندگی های این ارزها و ریسک بالای آن اطلاع رسانی کرده بود وهشدار داده بود که ارزهای دیجیتال خارج از محدوده چتر نظارتی عربستان هستند.

با توجه به این واقعیت که عربستان کشوری اسلامی است ،مردم عربستان به قوانین دینی درموضوعات مختلف از جمله کاروسرمایه گذاری علاقه مند هستند،در همین راستا،فتوایی از سوی عبدالله المنیع از علمای ارشد عربستان صادر شد که در آن معامله با ارزهای دیجیتال ممنوع است .

با این وجود،عوامل جذاب زیادی برای سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد که محدودیت های جهانی به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا ،تقاضا برای حضور مردم جهان در این بازار را افزایش دادومردم عربستان نیز همزمان با سپری کردن قرنطینه در منزل،درحال معامله ارزهای پایه  هستند.

ظهور نرخ تورم بالا و کاهش قدرت خرید ، بسیاری از مردم جهان را وادار به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کرد.به امید اینکه ارزش آن در مقایسه با ارزهای شناخته شده به ویژه دلار افزایش یابد.

ارزهای پایه در کشورهای حاشیه خلیج فارس:

کشورهای حوزه خلیج فارس از اهمیت ارزهای رمزپایه آگاه هستند که جهان به سرعت به سمت آن حرکت می کندو براین اساس در قطر، برای اولین باردرجهان،یک بستر الکترونیکی اسلامی برای تبادل ارزهای دیجیتال باپشتوانه طلا، معروف به آی دینار( I-DINAR )راه اندازی شد.

در امارات متحده عربی ، نظارت مالی یک چارچوب نظارتی را پیشنهاد کرده است که برابری ارزهای دیجیتال با اوراق بهادار معمول  به رسمیت شناخته شود.

در ژانویه ۲۰۱۹ ، بانک مرکزی بحرین اعلام کرد که به زودی بورس تبادل رمزارزها راه اندازی می شود

در عمان از ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده استفاده نشده است و بانک مرکزی عمان نسبت به استفاده از آنها هشدار داده و این ارزها را تضمین نمی کند.

متخصصان اقتصادی معتقدند که معامله با ارزهای رمزپایه واقعیتی اجتناب ناپذیر در آینده است و بر همین اساس آنها معتقدند که انتشار منافع ارز رمزنگاری شده به نفع کشورهاست.

مطلب اصلی را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن