اخبارخارجی

عفوبین الملل: تحمل نکردن و تبعیض علیه مسلمانان نوعی از نژادپرستی در اروپاست

آوای سنت : سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: تحمل نکردن و مدارا نکردن و تبعیض ناعادلانه علیه مسلمانان نوعی از نژادپرستی است.

 به نقل از امنستی، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: در بحبوبه تشدید پدیده تنفر از اسلام یا اسلام هراسی در اروپا که سیاستمداران در اظهارات ضد اسلامی خود استفاده می کنند، نمایندگان پارلمان از ۴۶ کشور در نشست عمومی مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) رای خواهند داد که مسئولان تعدادی ازکشورهای اروپایی تبعیض علیه مسلمانان را عادی سازی می کنند.

این سازمان از دولت ها خواست تا از پدیده اسلام هراسی به نوعی از نژادپرستی مقابله کنند.

پیش از بررسی و رای گیری در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، نیلز موزنیکس، مدیر منطقه ای برنامه های اروپا در سازمان عفو بین الملل گفت: باید این تصمیم زنگ خطر باشد، زیرا جایی برای قوانین و سیاست ها و اقدامات نژادپرستانه در اروپا نیست.

وی افزود: بیشتر جنایت های ناشی از نفرت علیه مسلمانان و کسانی که مسلمان تلقی می شوند، به طور رسمی ثبت نمی شوند یا به طور موثر تحقیق و نظارت نمی شود. نظارت بر مردان و زنان حتی کودکان مسلمان بدون قید و شرط به عنوان یک عمل عادی پذیرفته می شود و مجموعه ای از اقدامات ضد تروریسم خارج از سیستم های عدالت کیفری بدون تدابیر کافی انجام می شود.

این سازمان اعلام کرد: عدم تحمل و تبعیض ناعادلانه روزانه که شماری از مسلمانان از آن رنج می برند، نوعی نژادپرستی است. زنان مسلمان به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار می گیرند. زیرا به دلایل متعدد با تبعیض ناعادلانه مواجه می شوند.

عفو بین الملل تاکید کرد: در زمانی که سیاستمداران برای به دست آوردن آرا به ترویج ترس از مسلمانان اقدام می کند، بیشتر از هر زمان دیگر مهم این است که جوامع مسلمان صدای خود را در میز تصمیم گیری داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن