اخبارخارجی

علمای اقلیم کردستان خواستار بازگشایی مساجد شدند

علمای کرد با تجمع در سلیمانیه خواستار لغو محدودیت ها شدند

آوای سنت : شماری از علما و روحانیون اهل سنت در اقلیم کردستان عراق با برگزاری یک تجمع اعتراضی در شهر «سلیمانیه» خواهان بازگشایی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان شدند.

بر اساس گزارش رسانه های عراقی، دهها نفر از ائمه جماعات، روحانیان و علمای دینی در سلیمانیه با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری این شهر خواستار بازگشایی مساجد در ماه مبارک رمضان برای اقامه نمازهای جماعت شدند.

به دستور مراجع بهداشتی اقلیم کردستان عراق بیش از یک ماه است که همه عبادتگاه ها و مساجد در شمال عراق از بیم شیوع بیشتر ویروس کرونا بسته و برپایی نمازهای جمعه و جماعات در آن ممنوع اعلام شده است.

برخی از روحانیان معترض در اظهاراتی به رسانه های عراقی گفته اند که بستن مساجد بیش از اینکه مرتبط با قضیه شیوع ویروس کرونا باشد، دارای ابعاد سیاسی است.

روحانیان و ائمه جماعات و علمای دین اهل سنت در شمال عراق تهدید کرده اند که اگر مساجد در ماه مبارک رمضان بازگشایی نشوند، نمازها و آیین های عبادی ویژه این ماه مبارک را در بوستانها و اماکن عمومی برگزار می کنند.

وزارت اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق دوشنبه هفته گذشته وعده داده بود که طی دو روز آینده در خصوص مساله بازگشایی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان تصمیم گیری شود اما در این خصوص موضع نهایی خود را اعلام نکرده است.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن