اخبارداخلی

علوم پزشکی کردستان در لیست دانشگاه های مورد تایید عراق قرار گرفت

آوای سنت : معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید عراق قرار گرفته و دانشجویان عراقی قادر به ادامه تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه هستند.

دکتر محمد باقر خادم عرفان در گفت و گو با خبرنگاران از درخشش این مرکز علمی و قرار گرفتن آن در لیست دانشگاه های مورد تایید کشور عراق برای تحصیل خبر داد.

وی افزود: طبق فهرست دانشگاه های ایران که از نظر وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق مورد تایید است، دانشگاه علوم پزشکی کردستان در فهرست ۷۲ دانشگاه عمومی مورد تایید، در ردیف دوازدهم و در لیست ۲۰ دانشگاه مورد تایید سطح برتر، در ردیف سیزدهم قرار دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: این لیست اکتبر ۲۰۲۳ به روزرسانی شده است و طبق آن در بهمن ماه ۱۴۰۲ دانشجویان عراقی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان قادر به ادامه تحصیل خواهند بود.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن