اخبارخارجی

فرمانده آمریکایی :رفتار حرفه ای ارتش و سپاه قابل احترام است

اذعان نظامی آمریکایی به دستیابی به یک بازدارندگی شکننده با ایران

آوای سنت: فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در اظهاراتی اعلام کرد نیروی دریایی ایالات متحده با نیروی دریایی ایران در منطقه پس از ماه‌ها تنش به یک “بازدارندگی شکننده” دست یافته است.

به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس، دریاسالار “ساموئل پاپارو” فرمانده جدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه در اظهاراتی که روز یکشنبه (امروز) در نشست سالانه ” گفتگوی منامه” ایراد کرد گفت که برای رفتار حرفه‌ای نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران ایران در منطقه احترام قایل است.

این اظهارات فرمانده آمریکایی در حالی است که ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد؛ اقدامی غیرمعمول و بی‌سابقه که تنش‌ها را در منطقه خلیج فارس افزایش داد.

این فرمانده نظامی آمریکایی گفت نیروی دریایی کشورش پس از ماه‌ها حملات منطقه‌ای و توقیف شناور‌ها و برغم داغ ماندن تنش‌ها توانسته است با ایران در پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان به یک “بازدارندگی شکننده” دست یابد.

او گفت:” ما به یک بازدارندگی شکننده دست یافته‌ایم. این بازدارندگی شکننده با وقایع جهانی و رخداد‌های در طول مسیر تشدید می‌شود، اما من متوجه شده‌ام که فعالیت‌ ایرانی‌ها در دریا با هوشیاری، احتیاط و احترام همراه است تا خطر یک اشتباه محاسبه یا تشدید شرایط در دریا پیش نیاید.”

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن