اخبارخارجی

فلسطین و کارگران آمریکا

آوای سنت : شاید این اولین بار در تاریخ آمریکا باشد که موضوع فلسطین به یک مولفه تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبدیل می شود . هم اکنون در حزب دموکرات این نگرانی وجود دارد که مساله فلسطین وضعیت نامناسب انتخاباتی بایدن را بد تر کند زیرا محبوبیت رئیس جمهور در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در آخرین نظرسنجی هایی که در این ماه انجام شد، محبوبیت بایدن به ۳۳ درصد کاهش یافته است که پنج امتیاز پایین تر از نظرسنجی سپتامبر گذشته است، زیرا سه چهارم رای دهندگان حزبش از آتش بس فوری درغزه حمایت می کنند که بایدن هنوز تا زمان نگارش این خبر آن را رد می کند . آنچه خطرناکتر به نظر می رسد این است که بخش هایی که انتخابات ۲۰۲۰ را به نفع بایدن رقم زدند به شدت موضع او را درقبال غزه رد کردند.

دشمنی جوانان با بایدن به دلیل حمایت مطلق او از اسرائیل و حمایت های تسلیحاتی از آن است ، درسال ۲۰۲۰ جوانان نقش اساسی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به نفع بایدن ایفا کردند، هدف آنان شکست ترامپ بود و دلیلش آن بود که معتقد بودند با انتخاب مجدد ترامپ ، نژادپرستی بیشتر و انتخاب او تهدیدی برای آینده دموکراسی در کشورشان است

بخش‌هایی از ترقی‌خواهان و اقلیت‌ها در حزب اقلیت نیز موضع اسفبار دولت در مورد آنچه غیرنظامیان در غزه در معرض آن قرار دارند را رد می‌کنند. حقیقت این است که بایدن درسال ۲۰۲۰ آرای سیاه پوستان واقلیت ها را به دست آورد . اکنون اما دهها سازمان عرب ومسلمان در آمریکا اعلام کردند که درسال ۲۰۲۴ از بایدن حمایت نخواهندکرد . آرای آنها نقش تعیین کننده ای در پیروزی درایالت های حیاتی مانند میشیگان و پنسیلوانیا دارد.

آنچه به اندازه اینها دارای اهمیت می باشد این است که بخش های بزرگی از اتحادیه های حرفه ای و کارگری که نقش تعیین کننده ای در پیروزی دموکرات ها دارند، در حمایت از غزه موضع گرفته اند و خواستار آتش بس فوری درغزه شدند،حتی برخی از آنها خواستار ایستادگی در برابر بایدن در انتخابات شدند.

برای مثال ، اتحادیه کارگران برق اولین اتحادیه آمریکایی بود که حمایت خود را از غزه اعلام کرد و خواستار پایان دادن به حمایت نظامی از اسرائیل شد. این موضعی است که این اتحادیه قبل از حمله زمینی اسرائیل به غزه اتخاذ کرده بود ، پس از آن ، اتحادیه کارگران پست ، اتحادیه کارگران خدمات و اتحادیه کارگران دریایی کالیفرنیا چنین موضعی گرفتند

اتحادیه کارگران خودرو که بایدن در اعتصابات سال گذشته به شدت از آنها حمایت کرده بود ، امروز ، پس از اعلام حمایت از بایدن در انتخابات، با اعتراضات داخلی شدید مواجه است که بخش قابل توجهی از آنان موضع بایدن در قبال غزه را رد می کنند، این اتحادیه در ماه‌های گذشته بارها خواستار آتش‌بس در غزه شد ، آنها همچنین اخیرا با قطع سخنرانی بایدن خواستار توقف حمایت نظامی آمریکا ازاسرائیل شدند

علاوه بر این ، اتحادیه معلمان آمریکا که در آوریل گذشته حمایت خود را از بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود ، به دلیل حمایت مطلق بایدن از اسرائیل ، در حال افزایش درخواست‌ها برای پس گرفتن این حمایت است.برخی از شاخه های محلی این اتحادیه با صدور بیانیه ای خواستار آتش بس شدند . رئیس اتحادیه از آذرماه گذشته شخصاً ضرورت آتش بس را اعلام کرده بود.

مواضع همه بخش‌هایی که برای انتخاب دموکرات‌ها ضروری است، وضعیت نامناسب انتخاباتی بایدن را تشدید می‌کند و به همین سبب ترامپ در نظرسنجی‌ها از او پیشتاز است . حقیقت این است که هیچ یک از این بخش ها رای خود را به ترامپ نمی دهند اما می توانند با رای ممتنع موجب شکست بایدن شوند ، از این رو فراخوان هایی در حزب دموکرات مطرح شد که خواستار جستجوی نامزد دموکرات دیگری به جای بایدن هستند!

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن