اخبارداخلی

قدرت دین زوال ناپذیر است

آوای سنت : مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به برگزاری نماز جمعه بعد از چند ماه تعطیلی در سنندج، گفت: نمازگزاران باید نکات بهداشی را کاملا رعایت کنند و با این کار زمینه ابتلای دیگران به کرونا را به حداقل برسانند.

 ماموستا اقبال بهمنی اظهار کرد: امروز به خاطر شیوع کرونا ویروس جهان بشریت دچار چالش شده است.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته در راستای حفظ جان مردم حتی اماکن دینی و مذهبی به ویژه مساجد هم تعطیل شد که شکر خدا الان شاهد برگزاری نماز جمعه در برخی نقاط کشور هستیم.

ماموستا بهمنی افزود: برای اینکه این روند ادامه داشته باشد همه باید نکات بهداشی را رعایت کنیم و اجازه ندهیم بی‌دقتی ما در رعایت نکات بهداشتی زمینه ابتلای دیگران به کرونا فراهم شود.

وی در ادامه اذعان داشت: انسان‌های قدرتمندی در این دنیا وجود داشته که با ماموریت کوچکترین موجودات به حکم خداوند نابود شده‌اند، تنها قدرت دین است که زوال‌ناپذیر بوده و هیچ کس نمی‌تواند آن را از انسان بگیرد.

امام جمعه موقت کامیاران اظهار کرد: اگر دلت با خدا باشد و به دین پایبند باشید تا روز قیامت همراهت خواهد بود و در همه صحنه‌ها پیروزمند خواهی بود.

وی تصریح کرد: از دیگر صفات انسان مومن، اخلاق نیک است مومن باید در کار و اخلاقش نرم و در ایمان هم یقین داشته باشد.

امام جمعه موقت کامیاران خاطرنشان کرد: ایمان داشته باشد که آنچه خدا و رسولش وعده داده روزی تحقق پیدا خواهد کرد.

ماموستا بهمنی افزود: تلاش در مسیر دانش آموزش و کسب علم و معرفت از دیگر ویژگی های هر انسان مسلمان و مومنی است.

وی گفت: علم معرفت‌شناسی خدا و دین و دیانت به گونه‌ای که انسان باید همیشه خود را به روز سازد، هر آنچه به آیات قرآن تدبر و با احادیث پیامبر انس و الفت بگیریم سعادتمند خواهیم شد.

امام جمعه موقت کامیاران گفت: از پیامبر نقل است که از اخلاق و ویژگی انسان مسلمان این است که روزی که به دست می آورد حلال باشد.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: آنچه از گلوی انسان پایین می‌رود رزق است و آنچه از اموال انباشته می‌کند مالی است که مربوط به دیگران است و باید با بخشش آن قیامت و دنیا خود را بسازد.

وی با بیان اینکه تلاش و کوشش برای کسب روزی حلال جزو اخلاق مومن است مسلمان باید تلاش کند که در مال اندوزی حریص نباشد انسان مومن باید در کسب و کار حلال حریص باشد.

امام جمعه موقت کامیاران با بیان اینکه از اخلاق شیرین مومن این است که در کارهای خوب و نیک استقامت دارد، گفت: امروز که شما با وجود تمام مشکلات و گرفتاری ها در نماز جمعه شرکت و یا نماز تهجد می خوانید نشان از اخلاق ایمان‌دار است.

ماموستا بهمنی تصریح کرد: کسی که از مال خود در راه خدا بذل و بخشش می کند نشان از ایمانداری است.

وی خاطرنشان کرد: جز اخلاق ایمان دار این است که روی کار نیک ایمان و در این مسیر استقامت و تلاش دارد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن