اخبارخارجی
موضوعات داغ

لاپید:توافق هسته ای بد است و ایران به صد میلیارد دلار می رسد

آوای سنت : نخست‌وزیر اسرائیل  از قدرت‌های جهانی خواست که مذاکرات با ایران برای احیای برجام را متوقف کنند و گفت که این توافق منجر به پر شدن خزانه ایران و «تضعیف» ثبات در خاورمیانه می‌شود.

یائیر لاپید به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر توافق بدی روی میز است. این توافق باعث می‌شود که ایران سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار دست یابد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد که این پول خرج گروه‌های شبه‌نظامی حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های جهادی اسلام‌گرا می‌شود و «ثبات در خاورمیانه را تضعیف خواهد کرد و در سراسر جهان وحشت می‌پراکند».

اظهارات لاپید یک روز پس از آن بیان می‌شود که مقامات ایالات متحده گفتند ایران موافقت کرده است تا از برخی خواسته‌های کلیدی خود برای دستیابی به توافق هسته‌ای و احیای برجام کوتاه بیاید.

انتظار می‌رود ایالات متحده روز چهارشنبه نظر خود را درباره پاسخ ایران به متن «نهایی» اتحادیه اروپا برای توافق هسته‌ای اعلام کند.

لاپید گفت: «از نگاه ما این توافق با استانداردهای تعیین‌شده توسط جو بایدن برای ممانعت از تبدیل ایران به یک کشور هسته‌ای مطابقت ندارد».

اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل آخرین تلاش‌های او برای ممانعت از شکل‌گیری توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود. او در روزهای اخیر نیز با رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان دراین‌باره صحبت کرد.

لاپید اظهار داشت: «من به آن‌ها گفتم که این مذاکرات به نقطه‌ای رسیده است که باید متوقفش کنند و بگویند کافی است».

او افزود: «ما مخالف این توافق هستیم چرا که توافق بدی است».

رژیم صهیونیستی از مخالفان اصلی رفع تحریم ها  بر علیه ایران بوده و تلاش می کند با تقویت ایران هراسی دولتهای اسلامی منطقه را از ایران دور نماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن