اخبارخارجی

لغو جشنواره دانشگاههای اسرائیلی در برزیل

آوای سنت : دانشگاه یونیکمپ برزیل،جشنواره دانشگاه های اسرائیل را که قرار بود درسالن های این دانشگاه برگزار شود،روز سه شنبه لغو کرد

.به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین«وفا» که این خبر را منتشر کرد،لغو این جشنواره به سبب فشار فلسطینی ها و برزیلی های حامی آرمان فلسطین بوده است.

روا الصغیر یکی از فعالان فلسطینی اعلام کرد که این جشنواره که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود،تحت فشار مردمی لغو شد.

او تاکید کرد این دستاورد مهمی است که به برکت فداکاری مردم ما،استواری جنبش اسارت وهمبستگی انقلابی دربرزیل با کمک جبهه تحریم مردمی به دست آمده است.

الصغیر فاش کردکه دانشگاه های صهیونیستی تحت فشارجمع کثیری از تظاهرکنندگان که به ساختمان هجوم بردند و ورودی های اصلی آن را تا لغو جشنواره محاصره کردند،عقب نشینی کردند.

جنبش ها و نیروهای فلسطینی دربرزیل نیز آنچه را که دردانشگاه یونیکمپ اتفاق افتاد به عنوان یک نمونه ومصداق کوچک وتصویری از آینده اشغالگری اسرائیل و پروژه استعماری آن درفلسطین برشمردند.

او گفت: مردم ما مورد حمایت حامیان خود و نیروهای انقلابی برزیل علیه فاشیسم و ​​نژادپرستی قرار گرفتند، اونقش مرکز فرهنگی الجانیه درسائوپائولو، شبکه صامدون برای دفاع از زندانیان،جنبش زنان فلسطین(کرامت)وکمیته ها وجنبش های اتحادیه های کارگری،دانشجویی و زنان را درتحقق این امر قابل تحسین دانست.

ده ها نیرو وسازمان جناح چپ درسائوپائولو حدود یک هفته پیش در الجانیه به عنوان مرکز فرهنگی فلسطین گرد هم آمده بودند تا جنبش گسترده ای علیه حضور دانشگاه ها ومؤسسات صهیونیستی دریونیکمپ را اندازی کنند.

مرکز الجانیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک رستوران کوچک به نام الجانیه تأسیس شد،الجانیه یک روستای فلسطینی درکرانه باختری رود اردن است که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده است.

این رستوران با پرچم فلسطین،موسیقی وغذاهای عربی ازسایررستوران ها متمایز بود و اکثرمشتریان آن وابسته به احزاب چپ برزیل بودند.پس از چند سال،این مکان به یکی از بناهای معروف فرهنگی عرب درسائوپائولو تبدیل شد،فعالیت‌های آن ابعاد سیاسی و فرهنگی به خود گرفت وسپس به مرکز بزرگی برای فعالیت‌های فلسطینی و برزیلی تبدیل شد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن