اخبارداخلی

لغو مراسم ختم صحیح بخاری و اعتکاف به دستور استاندار سیستان و بلوچستان

آوای سنت : احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه هامون: دو مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایرانشهر شناسایی شده است که حال عمومی آنان رضایت بخش است و طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص می شوند

با توجه به تفویض اختیار برخی موضوعات به قرارگاه پدافند زیستی استان و‌بر اساس نظرات وزارت بهداشت در مکان هایی که جمعیت کنار هم قرار می گیرند ‌شرایط انتقال بیماری به افراد را مهیا میکند، در استان ابلاغ شد که برابر هماهنگی با ستاد نماز جمعه استان، نماز جمعه برادران تشیع تعطیل گردد و نماز جمعه برادران اهل سنت که بر اساس شرع آنان، فرض و واجب است، لازم است علمای اهل سنت این موضوع را نیز مدیریت کنند.

بنابر تصمیمات جلسه امروز برخی مراسم و‌تجمعات مانند مراسم اعتکاف و ختم صحیح بخاری لغو خواهد شد.

مراسمی که تجمع انسانی بیش از دو‌ساعت طول بکشد و سرو غذا و خوراک در آن وجود داشته باشد ممنوع شده است.

تمام برنامه هایی که افراد در آن دور هم جمع می شوند مانند نمایشگاه‌ها و همایش ها تا زمان کاهش خطر سرایت این بیماری ممنوع اعلام شده است.

ما هم اکنون در استان در شرایطی هستیم که این بیماری رو به فزونی می‌باشد و‌تا زمانی که این بیماری از شرایط بحرانی عبور نکند این دستورالعمل باقی است.

انتظار ما این است؛ کسانی که در مساجد برای نماز می روند حتما مهر و جانماز اختصاصی داشته باشند و‌برادران اهل سنت هم از جانماز اختصاصی استفاده کنند چون قدرت سرایت بیماری خیلی زیاد است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن