اخبارخارجی

لیگ ایتالیا پوشیدن پیراهن شماره ۸۸ را ممنوع کرد

آوای سنت : لیگ فوتبال ایتالیا از فصل جاری بازیکنان را از پوشیدن پیراهن هایی با شماره ۸۸ ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به دلیل یهودی ستیزی منع کرده است. این انجمن در توجیه این ممنوعیت گفت این تصمیم  برای مبارزه با یهودی ستیزی در سراسر کشور گرفته شده است،عدد ۸۸ توسط نئونازی ها استفاده می شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ؛ در فصل گذشته،توما پاسیچ (بازیکن لاتزیو) وماریو پاسالیچ (بازیکن آتالانتا) پیراهن شماره ۸۸ را درلیگ دسته اول ایتالیا برتن داشتند.به سبب تصمیم جدید درلیگ ایتالیا،پاسیچ پیراهن شماره ۲۶ را به تن کرد و پاسالیچ اکنون پیراهن شماره ۸ را بر تن می کند.

ژوئن گذشته، گابریل گراوینا ، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا،درباره تصمیم ممنوعیت پوشیدن پیراهن شماره ۸۸ اظهار نظرکردوگفت که دنیای فوتبال درمبارزه با یهودی ستیزی و همه اشکال تبعیض،متحد است.

مقامات ایتالیایی اعلامیه‌ای مبنی برقصد مبارزه با یهودستیزی امضا کردند که شامل اقدامات متعددی برای مبارزه با نژادپرستی به دلیل برخی رویدادهای فصل گذشته بود.

نئونازی‌ها از عدد ۸۸ برای سلام نازی (Heil Hitler) استفاده می‌کنند.حرف H هشتمین حرف الفبای لاتین،و درنتیجه ۸۸ اسم‌رمز HH است.همچنین ۸۸ و HH شباهت ظاهری هم دارند.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن