اخبارخارجی
موضوعات داغ

لیگ فوتبال مالزی به نام “استقلال فلسطین”

آوای سنت : جنبش تحریم اسرائیل (BDS) در پنجاه و هفتمین سالگرد استقلال کشور مالزی یک تورنمنت فوتبال در این کشور برگزار کرد. این مسابقات با شعار استقلال فلسطین برگزار شد و ۳۶ تیم ورزشی مالزی و جوامع خارجی ساکن در مالزی شرکت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، رئیس کمیته مقدماتی لیگ استقلال فلسطین گفت که این لیگ یکی از چندین فعالیتی است که توسط سازمان های غیردولتی برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین در جوامعی که از نظر جغرافیایی دور از فلسطین هستند، برگزار می شود.این لیگ همچنین یک فعالیت خلاقانه و تفریحی برای تصویری از آنچه در سایه اشغالگری در فلسطین می گذرد می باشد.

شعری در گفت‌وگو با الجزیره توضیح داد که همه‌گیری کرونا و آشفتگی‌های ناشی از آن  در شرایط سیاسی و اقتصادی، توجه بسیاری را از مسائل اصلی منحرف کرد، از این رو، تجدید فعالیت برای یادآوری موضوعات اصلی بشردوستانه مانند مسئله فلسطین ضروری است.

محمد نظری، رئیس شاخه مالزی جنبش BDS و شرکت های وابسته به آن، از موضع دولت مالزی در قبال مسئله فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم اسرائیل  قدردانی کرد.

نظری به الجزیره گفت: موضع رسمی مالزی در راستای مواضع مردمی است که وی آن را بزرگترین دستاورد جنبش تحریم اسرائیل و سازمان های مدنی حامی آرمان فلسطین دانست. وی افزود: بدون افزایش آگاهی مردم نسبت به آرمان فلسطین و اعتقاد راسخ مردم به این که مساله فلسطین یک آرمان عادلانه است که به خاطر منافع محدود قابل خدشه نیست، این دستاورد محقق نمی شد و ادامه پیدا نمی کرد.

سیف الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی، نارضایتی شدید کشورش را از بی عدالتی در حق مردم فلسطین که تحت اشغالگری های اسرائیل هستند ابراز کرده بود،او هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با اسرائیل را منوط به این دانست که مردم فلسطین بتوانند با ایجاد کشوری مستقل با مرکزیت بیت المقدس به حقوق مشروع خود دست یابند و اسرائیل نیز به خاطر جنایاتش باید پاسخگو باشد.

رئیس جنبش BDS در مالزی بر لزوم ارتباط با جوامع غیرمسلمان به ویژه در مالزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا به منظور افزایش آگاهی آنها نسبت به موضوع فلسطین تاکید کرد.

او همچنین خواستار تعمیق بخشیدن  قضیه فلسطین در جوامع غربی شد. نظری گفت در محافل مردمی غربی یک نگاهی وجود دارد مبنی براینکه آرمان فلسطین مسئله عدالت و نفی بی عدالتی، اشغالگری و سیاست های آپارتاید است.

پروفسور نظری بابیان اینکه رقابت سیاسی داخلی در مالزی اغلب به مساله فلسطین آسیب رسانده است گفت: غیرمسلمانان در جوامعی که دارای اکثریت مسلمان هستند گاهی درگیری های سیاسی داخلی را با مسائل عدالت و انسانیت که هسته اصلی آرمان فلسطین است، اشتباه می گیرند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن