اخبارداخلی

ماموستا ‌کریمی : با حرکت در مسیر شهدا خدشه‌ای به امنیت کشور وارد نمی‌شود

آوای سنت : مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: تا زمانی که در مسیر شهدا و پاسداشت خون این عزیزان گام برداریم، احدی نمی‌تواند به اقتدار کنونی‌مان خدشه وارد کند.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۴۷ شهید بخش سیاه منصور از توابع شهرستان بیجار با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هدف از برگزاری این یادواره را انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروزی و جوانان دانست و اظهار داشت: شهدا با تقدیم خون خود امنیت، عزت و اقتدار کنونی را برایمان به ارمغان آوردند.

ماموستا عبدالسلام کریمی با بیان اینکه خانواده‌های کردستانی عزیزترین فرزندان خود را در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند، افزود: در بخش سیاه منصور شهرستان بیجار جوانان غیرتمندی از هر عقیده و تفکری با لبیک گویی به فرمان مقتدا و رهبرشان امام خامنه‌ای در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و جان خودشان را برای حفظ دین، اسلام، کشور و ناموس تقدیم کردند.

وی ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌های دشمنان را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: با حفظ ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب دشمنان نمی‌توانند با تحریف واقعیت‌ها و دروغ‌پراکنی به اهداف پلید خود دست یابند.

مشاور رئیس‌جمهور با ذکر اینکه برگزاری این یادواره‌ها در راستای جهاد تبیین ضروری است، عنوان کرد: طبق کلام قرآن شهدا زنده و نزد خداوند جایگاه والایی دارند. باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه منش، سبک زندگی، فداکاری، مقاومت، شجاعت، شهامت و رشادت شهدا را برای نسل جوان امروزی تبیین‌ کنیم.

ماموستا کریمی‌ با بیان اینکه شهدا جزو سرمایه‌های حیاتی ملت، قهرمانان واقعی و برای همه ما الگو هستند، یادآور شد: تا زمانی که در مسیر شهدا و پاسداشت خون این عزیزان گام برداریم، احدی نمی‌تواند به اقتدار کنونی‌مان خدشه وارد کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهدا متعلق به ایران اسلامی و همه مذاهب و قبایل ایران هستند و برای کشور و مردم عزت، شرف و بزرگی به ارمغان آوردند.

علیرضا شهسواری گفت: بزرگداشت شهیدان با هدف یادآوری ایثار شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت و آشنایی نسل جوان امروزی با گوشه‌ای از حماسه‌ها و رشادت‌های شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف دیگر از برگزاری یادواره شهدا، انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جوان و ادامه راه و تجدید میثاق با شهیدان است.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان یادآور شد: شهدا و ایثارگران، مایه استقلال، آبرو و امنیت کشور هستند و ادامه راه و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ضروری است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های‌معظم شهدای بخش سیاه منصور بیجار تجلیل شد.

کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک در چهار شهرستان مریوان، بانه، سقز و سروآباد با کشور عراق دارد و در طول جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود, شهرهای استان کردستان در دوران جنگ تحمیلی ۲۶ بار مورد هجوم هوایی قرار گرفتند و ۲۳ هزار شهید در استان کردستان تقدیم انقلاب اسلامی شده که از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ شهید آن بومی استان بودند.

خانواده‌های مرزدار کردستانی پس از انقلاب اسلامی نیز همچنان در حال تقدیم جان فرزندان و عزیزانشان در راه حفظ انقلاب هستند.

دهستان سیاه منصور نام دهستانی در بخش مرکزی شهرستان بیجار، استان کردستان است./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن