اخبارخارجی
موضوعات داغ

مخالفت افکار عمومی دنیای عرب با عادی سازی مناسبات با اسرائیل

آوای سنت : نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک انجام شده است نشان می دهد که حامیان عادی سازی توافقات با اسرائیل در عربستان سعودی، بحرین و امارات کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، نتایج این نظرسنجی که نتایج آن امروز منتشر شد، نشان می دهد که بیش از دو سوم شهروندان بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به توافقات عادی سازی،با دیدی منفی نگاه می کنند.این درحالی است که فقط کمتر از دو سال از امضای این توافق گذشته است.

نتایج این نظر سنجی می گوید آمار پاسخ ‌دهندگان درعربستان سعودی،بحرین و امارات که به توافق‌های عادی‌سازی نگاه مثبت دارند، بین ۱۹ تا ۲۵ درصد در نوسان است.

این نظرسنجی نشان داد که ۷۱ درصد بحرینی ها مخالف عادی سازی با اسرائیل هستند و فقط ۲۵ درصد آنها از این تصمیم حمایت می کنند.

مخالفان عادی سازی در امارات ۷۶ درصد بودند و این درحالی است که موافقان عادی سازی در این کشور فقط۲۰ درصد بودند.

در عربستان سعودی نیز فقط ۱۹ درصد شرکت کنندگان موافق عادی سازی روابط با اسرائیل  بودند و ۷۵ درصد آنها باعادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کردند.

بحرین و امارات اواسط سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا، قرارداد عادی سازی را با اسرائیل امضا کردندکه بعدا دو کشور سودان و مراکش به آنها اضافه شدند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن