اخبارخارجی

مخالفت بغداد با کنفرانس صهیونیستی در اقلیم کردستان

آوای سنت : دولت عراق با صدور بیانیه‌ای برگزاری کنفرانسی در حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل را «غیرقانونی» و قاطعانه با آن مخالفت کرد.

به نقل از المورد نیوز، دولت عراق روز شنبه بیانیه‌ای درباره نشستی که در اربیل برگزار شده و در آن درخواست‌هایی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده، صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق مخالفت قاطعانه خود را با نشست‌های غیرقانونی که توسط برخی عشائر مقیم اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار شده و شعار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده، اعلام می‌کند.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که دولت عراق تاکید می‌کند که این نشست‌ها به نمایندگی از اهالی و ساکنان شهرهای عراق برگزار نمی‌شود، اما برخی شخصیت‌ها سعی دارند این نشست‌ها را به نام ساکنان آن اعلام کنند .

دفتر نخست وزیر عراق مواضع مطرح شده در این نشست را نظر مردم این کشور ندانست و تاکید کرد که این مواضع تنها مواضع حاضران در نشست مذکور بوده علاوه بر اینکه تلاشی برای به تشویش کشاندن وضعیت عمومی عراق و احیای جنجال فرقه‌ای نامطلوب است

در این بیانیه تاکید شده است: دولت به صورت واضح موضع تاریخی ثابت و حامیانه از قضیه عادلانه فلسطین و دفاع از حقوق ملت فلسطین را اعلام می‌کند. در راس آن حق فلسطین در برپایی کشور مستقلی به پایتختی قدس شریف و مخالفت با همه نوع شهرک سازی و تعرض و اشغالگری که اسرائیل در حق ملت برادر فلسطین انجام می‌دهد.

یادآور می شود که در اقدامی جنجالی و در میان استقبال گسترده رسانه‌های اسرائیلی، «کنفرانس توافق آبراهام» در اربیل برگزار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن