اخبارخارجی

مدافعان حقوق مسلمانان روهینگیایی: مسلمانان روهینگیایی خواستار همزیستی مسالمت آمیز در ایالت میانمار هستند

آوای سنت :  ۲۹ نفر از مدافع حقوق مسلمانان روهینگیایی در سراسر جهان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مسلمانان تحت آزار و شکنجه خواهان همزیستی مسالمت آمیز با دیگر شهروندان در ایالت راخین هستند.

به نقل از « yenisafak»،۲۹ نفر از مدافع حقوق مسلمانان روهینگیایی در سراسر جهان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مسلمانان تحت آزار و شکنجه خواهان همزیستی مسالمت آمیز با دیگر شهروندان در ایالت راخین هستند.

در این بیانیه آمده است: نشان دادن همبستگی میان روهینگیایی ها و اهالی راخین که هر دو از اقدامات ارتش میانمار رنج می برند نیروهای نظامی میانمار را عصبانی می کند و آنها تلاش می کنند اختلاف بین این دو گروه ایجاد کنند.

این بیانیه با اشاره به افزایش تنش ها بین روهینگیایی ها و ساکنان راخین ، ارتش میانمار را متهم  به تقویت جنگ تبلیغاتی میان این دو گروه کرد.

در این بیانیه با استناد به منابع متعدد و قابل اعتماد ، گفته شد که هفته گذشته تحولات نگران کننده ای مانند تحریک برای ایجاد اختلاف جدید بین  مسلمانان روهینگیا و دیگر شهروندان راخین در این ایالت به صورت آنلاین رخ داده است.

بر اساس این بیانیه اختلافات ایجاد شده زندگی ۶۰۰ هزار روهینگیایی باقی مانده در ایالت راخین و همچنین همه راخینی های ساکن در آنجا را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

مدافعان حقوق مسلمانان روهینگیایی از جامعه بین الملل درخواست کردند تا این مسئله را فورا با دولت میانمار در میان گذاشته و حل و فصل کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن