اخبارداخلی

مردم ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس هدیه می‌دهند

آوای سنت : رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس گفت: گروه‌های مختلف مردم و علاقمندان به کتاب به‌طور متوسط هر سال ۲ هزار جلد کتاب و بیشتر در قالب آیین‌ گلریزان به چهار کتابخانه‌ عمومی و یک کتابخانه مشارکتی این شهرستان مرزی هدیه می‌دهند.

علیرضا مجاهدی‌راد روز سه‌شنبه در آیین گلریزان کتاب به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان) در کتابخانه فراغی شهر گنبدکاووس افزود: چهار کتابخانه عمومی در سه نقطه شهری شامل گنبدکاووس، اینچه برون و کُرند و یک کتابخانه مشارکتی درمحل اداره زندان این شهرستان فعال است.

وی اضافه کرد: چهار کتابخانه عمومی واقع در نقاط شهری این شهرستان در مجموع افزون بر ۸۰ هزار جلد کتاب با هفت هزار و ۱۲۹ عضو فعال و کتابخانه مشارکتی آن نیز دارای ۹ هزار و ۷۵۰ جلد کتاب با مجموع ۶۳۵ عضو فعال دارند.

مجاهدی راد ادامه داد: اعضای فعال کتابخانه های عمومی گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ هزار و ۷۵۷ جلد کتاب امانت گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس همچنین از وجود ۵۸۰ جلد کتاب ویژه نابینایان در کتابخانه شهید بهشتی این شهر خبر داد و گفت: طی هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی در مجموع ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری توسط این اداره با مشارکت برخی دستگاه‌های اداری و فرهنگی شهرستان برگزار شد.

به گفته وی، در این هفته همچنین ۶۴۱ نفر جدید به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس درآمدند.

مجاهدی راد افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون و از محل نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌های این شهرستان مبلغ ۲ میلیارد ریال از شهرداری گنبد و ۱۵۰ میلیون ریال از شهرداری کُرند دریافت کرده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها از جمله ارائه «خدمات مرجع مجازی» ویژه دانشجویان و پژوهشگران، پیک کتاب و امانت بین کتابخانه‌ها» در نهاد کتابخانه‌های عمومی، از علاقمندان به تحقیق و مطالعه خواست برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ثابت ۳۳۲۲۲۰۲۴ و ۳۳۳۴۰۴۸۰ و در صورت استفاده از گوشی تلفن همراه با درج پیش شماره ۰۱۷ تماس بگیرند.

در این مراسم که برخی مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس حضور داشتند به صورت نمادین تعدادی کتاب به کتابخانه عمومی این شهرستان هدیه کردند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن