اخبارداخلی

مسئولین در جهت رفع موانع تولید تلاش کنند

آوای سنت : امام جمعه سنندج اظهار داشت: مسئولین با سر لوحه قرار دادن نامگذاری سال جدید در جهت رفع موانع تولید تلاش کنند.

ماموستا رستمی نامگذاری سال جدید با شعار (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) نویدی است که آحاد ملت بخصوص مسئولین باید در راستای دستیابی به قویترین اقتصاد در جهت رفع موانع تولید تلاش کنیم.

ماموستا رستمی اذعان کرد: اگر بخواهیم یک اقتصاد قوی، پایدار، سالم و فراگیر داشته باشیم باید ضمن تامل سازنده با جهان بر توان داخلی تکیه نمایم و بر ظرفیت های موجود بیفزاییم.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: زمانی می توانیم حرف از پشتیبانی از تولید و مانع زدایی بزنیم که بر توان و ظرفیت های داخلی تکیه و توجه داشته باشیم و از تعیین تکلیف بیگانگان برای مدیریت کشور بخصوص مدیریت اقتصادی جلوگیری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اولین اقدام ضروری در تحقق شعار سال را شناسایی منابع خدادادی در کشور دانست و افزود: الحمدالله در ایران اسلامی عزیز بخصوص کردستان منابع خدادادی زیادی همچون معادن طلا، نقره، سنگ آهن، سنگ گرانیت و… وجود دارد که با استفاده و بهره برداری صحیح موجب رونق اقتصادی اشتغالزایی و رفع موانع تولید می گردد.

وی بابیان اینکه استفاده از کارشناسان مجرب جهت بهره برداری از منابع خدادادای دومین عامل جهت تحقق شعار سال است، ادامه داد: صنعت گردشگری سومین رکن مهم در جهت تولید و رونق مقاومتی است که با تقویت صنعت توریست ضمن حفظ مکان‌های گردشگری موجب درآمدزایی و رونق اقتصاد کلان و ایجاد شغل های متناسب با آن می گردد.

امام جمعه سنندج چهارمین عامل تولید را جذب بودجه بیان کرد و گفت: جذب بودجه و اعتبارات با محاسبه دقیق و نحوه تخصیص و هزینه کرد و جلوگیری از اسراف اعتبارات می تواند در مانع زدایی وپشتیبانی تولید بسیار موثر باشد.

ماموستا رستمی بنگاه های زود بازده را پنجمین راه تولید و پشتیبانی دانست و اظهار داشت: توجه به صنایع تولید و ساخت بنگاه های زود بازده بخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد.

وی توجه به قشر زحمتکش کشاورزان و باغداران را هم از عوامل موثر تولید دانست و افزود: اگر دولت دانش و تکنولوژی مدرن دنیا را در اختیار کشاورزان و باغداران قرار بدهد قطعآ این قشر می توانند با تولید حداکثری در اختیار عمران وآبادانی کشور قرار بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مسئولین با مدیریت صحیح به توان داخلی همچون صنایع پربازده توجه داشته باشند قطعا شعارامسال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) سرلوحه پیشرفت ها، عمران و آبادانی کشور می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن