اخبارداخلی

مسوولان باید برای گرانی کالاها تدبیر کنند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرلنگه رفع موانع گرانی و برخورد با مدیران ضعیف و ناکار آمد را مهم و ضروری برشمرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد صدیق بهجت حل مشکلات معیشتی مردم را مهمترین دغدغه حال حاضر در کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر اکثر مردم از مسئولین خود انتظار دارند تا در برگرداندن اوضاع معیشتی به شکل سابق اقدامات تاثیرگذار اتخاذ نمایند.

وی همزمانی بیماری کرونا با تحریم‌های ظالمانه آمریکا را فشاری مضاعف بر اقشار ضعیف جامعه خواند و افزود: مدتی طول کشید تا آحاد مردم با حقیقت بیماری کرونا و تهدید این ویروس کشنده کنار آمده و همکاری خوبی را از سوی اقشار در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد هستیم.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه اظهار داشت: در اوضاع کنونی فقیر و غنی نداریم و شرایط برای همگان سخت شده است. این بیماری از یکسو و تحریم های ظالمانه از سوی دیگر شرایط دشواری را بر جامعه حاکم کرده و امید می رود تا در گذر از این ایام نیز سربلند باشیم.

این عالم اهل سنت با بیان این مطلب که تدابیر اندیشیده شده تا به امروز باعث کاهش گرانی ها نشده است، ادامه داد: افزایش قیمت برخی اقلام ضروری مردم که در داخل کشور تولید می‌شود، توجیه ندارد. مسئولان انتظار نداشته باشند، مردم با گرانی اقلامی که در داخل تولید می‌شود، کنار بیایند. این نوع گرانی ها دلیل بر ضعف در مدیریت است و با عاملان آن باید برخورد مناسب شود.

شیخ بهجت متذکر شد: اخیرا برخی مسئولان به جای رفع ایراد و اشکالات کار خود به مردم می گویند، اگر میوه گران است، مردم آنرا نخورند! این مسائل با روحیات جامعه سازگار نیستند و اگر قرار بود با نخوردن جلوی گرانی فزاینده گرفته شود، این مشکل حاد پیش از این برطرف شده بود.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه تاکید کرد: با آنکه پیگیری اخبار و رویدادهای مجلس همیشه برای مردم مهم بوده است، اما انتظار از نمایندگان مجلس یازدهم بسیار بیشتر از ادوار گذشته است. عمده مشکلات گرانی به ضعف و نبود تخصص در نزد مدیران مربوط می شود. ترخیص سریع کالاهایی که مدت های مدیدی در گمرک کشور معطل و بلاتکلیف مانده اند، بخودی خود می تواند در ایجاد وضعیت پایدار کشور کمک کند.

شیخ بهجت خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس می بایست لباس مدارا را از تن خارج کرده و با هر مسئولی که در انجام وظایف خود سستی و تنبلی می کند، برخورد قاطع و قانونی نشان دهند. دولت اجازه صادرات اقلام ضروری را به خارج از مرزها ندهد. هر چند روز یکبار شاهد افزایش بیش از ده درصدی کالاهای مورد نیاز مردم هستیم و در این شرایط سرپرستان خانوارهای ضعیف و کم درآمد چگونه می‌توانند با درآمد اندک مایحتاج اولیه را تهیه کنند؟!

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نبود ثبات و پایداری در بازارهای اقتصادی را یکی دیگر از عوامل سرگردانی و بلاتکلیفی عمومی خواند و یادآور شد: فعالان در بازارهای هفتگی از خرده فروش گرفته تا عمده فروش واقعا نمی دانند که فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. برخورد با محتکرین کافی نبوده است و مطمئنا آنها همچنان در حال برنامه ریزی برای ایجاد انبارهای پنهان و احتکار ده ها تن کالا در محل های مخفی هستند. پس این ادعای مردم که بیشترین مشکلات اقتصادی کشور ما مربوط به ضعف های داخلی است، سخنی سنجیده و در خور تامل می باشد.

شیخ بهجت همچنین در پایان گفت: پیش بینی ها بر این است که بیماری کرونا از وجود مردم ریشه کن شود. گرانی نیز یک بیماری است که بر روح و روان انسان تاثیر منفی برجای می گذرد و می بایست ریشه کن گردد. تلاش مسئولان در حل و فصل آنچه که از آن به عنوان بحران یاد می شود، باید دو چندان افزون گردد تا انشااله بتوانیم دوره گذرا را به سرعت سپری کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن