اخبارخارجی

مسیحیان عرب به منتقدان توهین به اسلام در فرانسه پیوستند

آوای سنت : بسیاری از مسیحیان عرب از رسانه های اجتماعی برای محکوم کردن اظهارات اخیر در فرانسه علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص) استفاده کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از «آناتولی»،بسیاری از مسیحیان عرب از رسانه های اجتماعی برای محکوم کردن اظهارات اخیر در فرانسه علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص) استفاده کردند.

«امانوئل مکرون»،رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که از انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) جلوگیری نخواهد کرد.

وی مدعی شد که این کار را به خاطر احترام به آزادی بیان انجام خواهد داد اما اظهاراتش موجب خشم بسیاری از جهان عرب و اسلام شد.

« جلال شهدا »، یکی از مجریان ارشد کانال خبری الجزیره مستقر در قطر در یک پیام توئیتری در این باره نوشت: من یک مسیحی عرب شامی هستم  و توهین به پیامبر اسلام را به شدت رد و نکوهش می کنم.

شهدا همچنین تصویری را به پیام خود ضمیمه کرده بود که زیر آن نوشته شده بود: محمد،سلام و درود خدا بر او باد.

پیام این مسیحی عرب مورد تمجید و ستایش همکاران مسلمانش قرار گرفت.

« غاده اویس » دیگر مجری شبکه الجزیره که او نیز مسیحی است  با بازنشر پیام شهدا در توئیتر، گفت: من از صدمه زدن به احساسات مسلمانان و یا تعمیم تروریسم و ​​پیوند دادن آن با اسلام خودداری می کنم و این اقدام را به شدت نکوهش می کنم.

یکی از کاربران توئیتر به نام «ایمن دابابنه» نیز در این باره گفت: کسی که برادران مسلمان من را آزرده کرده و به آنها احترام نمی گذارد در حقیقت به من به عنوان یک مسیحی اردنی احترام نمی گذارد.

  وی همچنین عکسی را ضمیمه کرد که می گوید : من مسیحی هستم و از توهین به اسلام انتقاد نمی کنم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن