اخبارخارجی

معامله قرن به معنای فروش همه مقدسات است

آوای سنت : «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

«شیخ خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در صفحه اجتماعی توئیتر نوشت: این طرح مشکوک در سایه تفرقه عربی ـ اسلامی متولد شده است تا ما را بیشتر تضعیف کند. آیا می‌بینید آمریکا چگونه با هم پیمان خود اسرائیل، همراه شده تا سرزمین و مقدسات ما را به غارت ببرد؟ باشد که تفکر کنید.

وی همچنین تصریح کرد: طرح معامله قرن که از سوی ترامپ اعلام شد، نشان داد تنها هم پیمان آمریکا در منطقه اسرائیل و برخی کشورهای عربی هستند.

وی با بیان این که معامله قرن به معنای فروش فلسطین و مقدسات است که پیامدهای خطرناکی دارد، تأکید کرد: حتی اگر برخی حاکمان خیانت کرده و سستی کنند، ملت‌ها زنده هستند و اجازه اجرای این طرح را نخواهند داد.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق با بیان این که ترامپ حاکم منطقه نیست و اینجا جایی ندارد و باید به واشنگتن، نیویورک و ایالت‌های تابع دولت خود بازگردد و سرزمین و مقدسات ما را ترک کند، گفت: من معتقدم تصمیم نهایی در این زمینه از سوی امت اسلامی و عربی گرفته می‌شود که برای محکوم کردن این طرح مشکوک به خیابان‌ها می‌آیند.

وی همچنین موضع گروه‌های‌ مقاومت اسلامی که به جهاد و محافظت از مسئله فلسطین متعهد هستند را تعیین کننده خواند و افزود: مسئله فلسطین برای ما مسلمانان یکی از مسائل اصلی است.

«شیخ خالد الملا» با اشاره به برگزاری سالانه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، گفت: هر چقدر هم با رسانه‌های گمراه کننده خود تلاش کنند میان ملت‌های عربی و اسلامی و مقدسات ما فاصله بیندازند، شکست خواهند خورد و خواهید دید که امت اسلامی زنده است.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن