اخبارخارجی

مقام پرتغالی: اسلام بخشی از تاریخ و فرهنگ اروپاست

آوای سنت : یکی از وزرای سابق کشور پرتغال در اظهاراتی گفت که دین اسلام بخشی از تاریخ و فرهنگ اروپا است و چیزی خارج از آن نیست.

به نقل از « dailysabah»، یکی از وزرای سابق کشور پرتغال در اظهاراتی گفت که دین اسلام بخشی از تاریخ و فرهنگ اروپا است و چیزی خارج از آن نیست.

«برونو ماکائس» که بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ به عنوان وزیر اروپایی در دولت پرتغال خدمت می کرد در حاشیه نشست دیپلماسی آنتالیا به خبرگزاری آناتولی گفت: ما می توانیم نه تنها به سمت داشتن یک رابطه خوب با اسلام حرکت کنیم ، بلکه در واقع درک کنیم که اسلام بخشی از تاریخ و فرهنگ اروپا در بالکان ، اسپانیا و مناطق دیگر  است.

وی افزود: بنابراین اسلام یک دین خارجی نیست ، بخشی از خود ماست و می تواند به بازگرداندن تنوع و سرزندگی در اروپا که ما به آن نیاز داریم،کمک کند.

اسلام که سریعترین رشد در میان ادیان دیگر در اروپا را داراست از قرن هشتم در این قاره حضور داشته است. مسلمانان تمدنی درخشان در اسپانیا بنا نهادند و و سپس دین اسلام را به سمت جنوب شرقی اروپا گسترش دادند.

اگرچه بسیاری از مناطق شاهد کشتار جمعی و اخرتج اجباری مسلمانان بودند اما عناصر تمدن و فرهنگ آنها مانند معماری ، غذا ، موسیقی و زبان همچنان باقی مانده است.

ماکائس در مورد افزایش اسلام هراسی در اروپا گفت : این یک مشکل بزرگ و بسیار نگران کننده است زیرا فقط به برخی از کشورها مانند فرانسه محدود نمی شود.

وی به نژاد پرستی و نفرت نسبت به اقلیت ها در کشورهایی مانند اتریش اشاره کرد و گفت که مسئله اسلام هراسی در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد و باید از بین برود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن