اخبارداخلی

مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

آوای سنت : معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهارت آموزی نیاز روز سیستان و بلوچستان است زیرا این مساله می‌تواند توسعه اشتغال را در این استان به همراه داشته باشد.

محمود کریمی بیرانوند در جمع مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت متبوع در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اشتغال تنها شعار دولت سیزدهم نیست، بلکه ضرورت حاکمیت و مطالبه اصلی مردم است.

وی افزود: همه در بهبود وضعیت اشتغال کشور نقش دارند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان هماهنگ کننده و به نوعی نخ تسبیح عمل می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان را یکی از عوامل اصلی رونق اشتغال در این منطقه برشمرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های بالقوه این خطه می‌توان فضای بازار کار استان را تغییر داد.

وی گفت: فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های انگیزشی برای اقشار مختلف و جویای کار، به ترویج فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان کمک کند و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارتخانه در استان نیز در این راه، یاری‌رسان فنی و حرفه ای باشند.

کریمی بیرانوند به رکورد شکنی نرخ بیکاری کشور در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و افزود: برای اولین بار نرخ بیکاری به کانال هفت درصد رسیده است که اتفاق مهم و بی نظیری به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با دستور صریح رییس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه جستجوی شغل برای ارتباط بی واسطه و بدون هزینه کارجویان و کارفرمایان راه اندازی شده است و باید این سامانه در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش معرفی شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در چند ماه گذشته حدود ۲۱۵ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل به ثبت رسیده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن