اخبارخارجی

موشک های حوثی ها علت لغو سفر نتانیاهو به امارات

آوای سنت :بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید هفته گذشته به دلیل خطر شلیک موشک از سوی حوثی ها از پرواز به امارات متحده عربی از طریق حریم هوایی عربستان سعودی منصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتانیاهو این مطلب را روز شنبه ۲۳ اسفند در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل بیان کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل نخست قرار بود هفته گذشته از طریق حریم هوایی اردن به امارات سفر کند، اما اختلاف نظر تازه بین اسرائیل و اردن بر سر مسئله امنیت مسجد الاقصی در بیت‌المقدس باعث شد تا هماهنگی استفاده از حریم هوایی نیز با مشکل روبه‌رو شود.

نتانیاهو در مورد این‌که چرا برای انجام این سفر از مسیر جایگزین، یعنی عبور از حریم هوایی عربستان سعودی، استفاده نکرده، با اشاره به حملات موشکی اخیر شورشیان حوثی یمن گفت: «یک هفته پیش در آسمان عربستان سعودی نیز مشکلاتی وجود داشت.» نخست‌وزیر اسرائیل در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نداد.

با گذشت حدود شش ماه از عادی شدن روابط اسرائیل و امارات متحده، بنیامین نتانیاهو قصد داشت اولین سفر رسمی یک مقام اصلی اسرائیل به امارات متحده عربی را رقم بزند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که «وی امیدوار بود» در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات پارلمانی اسرائیل باقی است، از موضوع سفر و دیدار با ولیعهد امارات متحده عربی «برای تقویت مبارزات انتخاباتی خود استفاده کند.»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن