اخبارداخلی

موفقیت‌های اقتصادی کردستان نیازمند راهکارهای پژوهشگران است

آوای سنت : معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: موفقیت دولت در مسائل مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی، بستگی به ارایه راهکارهایی دارد که دانشجویان و پژوهشگران مطرح کنند.

عبدالله رشیدی‌پور در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران. و فناوران برتر کردستان اظهار کرد: زمینه برای فعالیت پژوهشگران و فعالان عرصه علم و فناوری در استان فراهم و دولت هم حامی آنها است.

وی افزود: شرایط از لحاظ پرداخت تسهیلات و زمین برای فعالیت نخبگان و پژوهشگران در استان محقق شده است.

رشیدی‌پور عنوان کرد: در شرایط کنونی لازم است که پژوهشگران و صاحبان علم و فناوری برای ریشه کن کردن بیکاری ورود کنند و یاری‌گر دولت باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بیان کرد: اگر دانشجو بخواهد علم و دانش او هدر نرود و صاحب کار باشد، باید ایده محور باشد و دولتمردان هم از فعالان عرصه علم و دانش و همچنین فناوری‌های نوین حمایت کنند.

لزوم مطالبه‌گری صاحبان علمی و فناوری در کردستان

رشیدی‌پور تاکید کرد: صاحبان علم و فناوری باید مطالبه‌گر باشند، چون پژوهش و فناوری مکمل یکدیگر بوده و پژوهش نیز بسترساز فناوری و در نهایت فناوری یار پژوهشگران است.

وی اذعان کرد: لازم است که پژوهشگران و محققان طرح‌های تحقیقاتی خود را به سمت و سوی رفع خشکسالی استان به عنوان یک مشکل اساسی سوق دهند تا برای این مهم هم چاره‌اندیشی فناورانه و خلاقانه انجام شود.

رشیدی‌پور گفت: کردستان استانی غنی در همه حوزه‌ها است و چهار فصل منظم آن به غنای بیشتر استان در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند و باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه بهره گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بیان کرد: این استان در بحث اقتصادی، کشاورزی و صنایع مرکز توجه است و هر رویدادی که منجر به تولید، تحول اقتصادی، توسعه زیرساختی و پیشرفت روبنایی شود نیاز به کار پژوهشی عمیق دارد.

رشیدی‌پور با بیان اینکه لازمه توسعه شناسایی ظرفیت‌های ممکن است، ادامه داد: راه آهن کردستان دریچه اقتصادی برای استان بود که تحقق آن نیازمند پژوهش‌های کاربردی است تا به مرز باشماق متصل شود.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان افزود: در دور اول سفر آقای رئیسی، ۱۷۰ هزار میلیارد ریال و در دور دوم ۱۴۰ هزار میلیارد ریال مصوب و موجب به بهره‌برداری رسیدن زیرساخت‌های مهم از جمله راه آهن، فرودگاه سقز و طرح‌های حوزه آب شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان اذعان کرد: عزم دولت برای اتمام طرح‌های نیمه تمام، اقدامی درست بود که در کردستان هم بسیاری از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.

رشیدی‌پور به مشکل فرودگاه سنندج نیز اشاره و اظهار کرد: با ورود شرکت بومی مشکلات پرواز این فرودگاه نیز برطرف خواهد شد.

در پایان این آئین، از پژوهشگران و فناوران استان کردستان تقدیر شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن