اخبارداخلی

مولانا ساداتی: حفظ وحدت مهم ترین اولویت جامعه است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: علمای اسلام چه شیعه و چه سنی باید به موضوع وحدت توجه داشته باشند و در سخن و بیان و نوشتار خود دقت کنند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از سیستان و بلوچستان مولانا عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: وحدت و حفظ آن از نکات بسیار مهمی است که هم در قرآن و هم در فرمایشات نبی مکرم اسلام به آن تاکید فراوان شده است.
مولوی ساداتی خاطرنشان کرد: وحدت امری مهم در پیشرفت و رشد جهان اسلام است؛ از طرفی تفرقه عامل نابودی و عدم پیشرفت اسلام است.
وی افزود: اگر ما می‌خواهیم مردم را به اسلام دعوت کنیم، قبل از آن در اسلام وحدت باید حاکم باشد تا نسبت به این دین، گمان بد نباشد.
امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: علمای اسلام چه شیعه و چه سنی باید به موضوع وحدت توجه داشته باشند و در سخن و بیان و نوشتار خود دقت کنند.
وی اظهارداشت: اهل بیت پیامبر جزئی جدانشدنی از ایمان اهل سنت است، به طوری که در هر نمازی که خوانده می شود، در تشهد آن بر اهل بیت پیامبر درود فرستاده می شود.
امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز کرد: اهل بیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله الگوی ما اهل سنت می باشند و محبت آنها، بر ما واجب است.

بر اساس این گزارش ماموستا فائق رستمی امام جمعه سنندج هم تاکید براینکه عمل کردن به وحدت از اوجب واجبات است، گفت: امروز جهان اسلام نیازمند وحدتی است که همه مسلمانان را در برگیرد تحقق این مهم آشوب را از دنیای اسلام ریشه‌کن خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین پیام رسول اکرم (ص) در شرایط سخت آن زمان دعوت جامعه بشریت به حفظ وحدت و یکپارچگی بود، گفت: این پیام برای تمام زمان‌ها بوده و همه مسلمانان به عنوان درس‌آموخته‌گان این مکتب باید در مسیر تحقق وحدت عملی و دوری از هر نوع ندای تفرقه‌ای تلاش کنند.

بر اساس یک خبر دیگر دکتر عبدالسلام کریمی در این زمینه اظهار کرد: حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است و این نه تنها امروز، بلکه از گذشته هم مدنظر بزرگان اهل سنت و اهل تشیع بوده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب اذعان داشت: در احادیثی آمده است که المسلم اخ المسلم، و بالاتر از همه اینها حکم صریح آیات قرآنی است که می‌فرمایند انما المومنون اخوه، یعنی این است و جز این نیست که تمامی مسلمانان مومنان برادر یکدیگرند. ریشه همه مسلمانان یکی است و این اختلاف در مذهب است نه در دین، و چون دین ما یکی است باید متحد باشیم و در این دنیای وانفسا که هر کس می‌خواهد به نوعی به ما ضربه بزند نباید کاری کرد که ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن