اخبارخارجی
موضوعات داغ

نامگذاری خیابانی در آمریکا به نام فلسطین

آوای سنت :خیابان اصلی شهر پترسون در ایالت نیوجرسی آمریکا به نام فلسطین نامگذاری شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، جامعه فلسطینی ،عرب و دوستان آنها با برافراشتن تابلوی جدید خیابان اصلی پاترسون، سومین شهر بزرگ ایالت نیوجرسی،و تبدیل این خیابان به نام فلسطین را جشن گرفتند.

نام جدید توسط آندره صایغ، شهردار پاترسون، با همراهی مرتزا داویلا، رئیس شورای شهر، علا عبدالعزیز، عضو شورای شهر، و رانیا مصطفی، مدیر عامل مرکز جامعه فلسطینی _آمریکایی رونمایی شد.

این رویداد که در نوع خود در ایالات متحده آمریکا بی سابقه است نشان دهنده نفوذ اعراب و فلسطین در سیاست محلی است که به پیروزی شهردار آندره سایق برای دومین دوره در ۱۰ ماه می کمک کرد. همانطور که به پیروزی فرماندار فیل مورفی در دور دوم در نوامبر ۲۰۲۱ کمک کرد.

همه این دستاوردها  به دلیل همگرایی و اتحاد جامعه فلسطینی در منطقه پترسون و کلیفتون است که حضور اقتصادی و اجتماعی گسترده ای  به ویژه در خیابان اصلی که مملو از مغازه ها، رستوران ها، آبنبات فروشی های عربی، نانوایی ها، داروخانه ها، دفاتر وکلا، پزشکان و حسابداران  دارد که اکثریت آنها فلسطینی هستند،.

اعضای شورای شهر پاترسون شامگاه سه شنبه ۲۹ مارس ۲۰۲۲ با حضور جمع کثیری از جوامع فلسطینی، عرب و ترک که برای شرکت در روند رای گیری با لباس هایی که بر رون آن به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده بود “خیابان فلسطین”،به سالن شورای شهر آمدند و با اتفاق آرا به این تصمیم رای دادند.

آندره صایغ شهردار این شهر در جمع جمعیت حاضر در محل جشن سخنرانی کرد و این موفقیت را به جامعه فلسطینی و عرب تبریک گفت . او در سخنرانی خود به اصالت عربی خود افتخار کرد و گفت: درست است که پدرم از لبنان و مادرم از سوریه است، اما قلب من فلسطینی است.

دیاب مصطفی، رئیس مرکز جامعه فلسطینیان آمریکایی، از حمایت توده‌های فلسطینی و عرب از کار مثبت در این منطقه برای ایجاد تغییر مورد نیاز به نفع مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها قدردانی کرد.وی گفت: در هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت، درد را به امید، موفقیت و پیشرفت تبدیل می کنیم و آرمان فلسطین را در ذهن و قلب نسلهای آینده که در غربت متولد شده اند، تثبیت می کنیم.

او افزود: این یک روز تاریخی است و ما نباید در اینجا متوقف شویم، بلکه باید به مبارزه خود برای به دست آوردن دوستان و حامیان بیشتر برای دفاع از حقوق فلسطین ادامه دهیم.

شیخ محمد القطنانی امام جماعت مسجد جامع بسیک نیز در جمع حاضران از اتحاد جامعه اسلامی در به دست آوردن آرمانهای حق و عدالت و اقدام مثبت در این کشور برای تغییر کلیشه منفی از سوی برخی از مردم آمریکا که به دلیل تبلیغات  سوء و اتهامات واهی انجام می شود قدردانی کرد .

پترسون سومین شهر بزرگ در ایالت نیوجرسی است که ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. شهرداری آن از سال ۲۰۱۸ توسط یک عرب لبنانی و سوری الاصل به نام آندره صایغ اداره می شود.

از زمانی که آندره صایغ ریاست شهر را بر عهده گرفت، تعداد پلیس های عرب تبار افزایش یافت و سپس عبدالمجید عبدالهادی فلسطینی به عنوان قاضی القضات شهر منصوب شد.در دوره او همچنین ،سیرین التمیمی که با حجاب است به عنوان اولین افسر پلیس فلسطینی منصوب شد،همچنین ایمن عبوشی به عنوان رئیس اداره حقوقی شهرداری منصوب شد.

پترسون اولین شهر در ایالت نیوجرسی است که از سال ۲۰۱۱ هر ساله در پانزدهم مه یا سالگرد نکبت ،پرچم فلسطین را برافراشته می کند. سپس شهرهای  برگن شمالی و کلیفتون به دلیل حضور جوامع بزرگ فلسطینی و عرب در این شهرها به آن پیوستند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن