اخبارخارجی

نخستین مسجد مجهز به سیستم هوشمند در عربستان افتتاح شد

آوای سنت : وزارت امور اسلامی عربستان از افتتاح نخستین مسجد مجهز به سیستم هوشمند در این کشور خبر داد.

به نقل از خلیج اونلاین، عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ، وزیر امور اسلامی عربستان در جریان افتتاح نخستین مسجد هوشمند در مکه مکرمه گفت: این مسجد هوشمند، نخستین مسجد به شمار می آید که همه قسمت‌های آن از روشنایی و تهویه مطبوع و سایر بخش ها که با تکنولوژی مدرن کار می کند، بر فناوری تکیه دارد.

آل شیخ افزود: این نخستین مسجد هوشمند آزمایشی در عربستان است و ان شاء الله بیشتر از آن ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسجد با نصب سیستم هوشمند برای کنترل و نظارت بر بخش‌های این مسجد از روشنایی و تهویه مطبوع و پمپ‌ها و مخازن آب کامل شده است.

از سوی دیگر، این وزارتخانه تاکید کرد: این طرح شامل نظارت بر مصر آب و برق در زمان واقعی و کنترل فرآیند خاموشی قطعات به منظور کاهش مصرف انرژی و رسیدن به مصرف بهینه برای مسجد است.

آل شیخ گفت: این طرح به صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی در مصرف و سهولت کنترل همه بخش‌های طبقات از یک مکان از طریق یک صفحه نمایش لمسی و با رابط‌های گرافیکی ساده و آسان کمک می کند.

وی ادامه داد: این طرح به نظارت هرگونه تخلف یا نقص در این مسجد و صدور هشدار و امکان اخذ گزارش‌های آماری برای میزان بهره برداری و مصرف و امکان نظارت و ارتباط با مساجد از طریق یک برنامه تلفن همراه که به صورت بی سیم به شبکه مسجد متصل می شود، کمک می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن