اخبارخارجی

نقشه اشغالگران برای مصادره میراث قدس بسیار خطرناک است

اسقف اعظم کلیسای ارتودکس بیت‌المقدس

آوای سنت : اسقف اعظم کلیسای ارتودکس بیت‌المقدس، نقشه رژیم اشغالگر قدس برای تداوم شهرک‌سازی و مصادره مناطق مختلف این شهر به ویژه محلات قدیمی را بسیار خطرناک توصیف کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مطران عطاالله حنا، اسقف اعظم کلیسای ارتودکس یونانی بیت المقدس، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: نقشه اشغالگران برای تصاحب کامل بیت‌المقدس به ویژه شهر قدیم بسیار خطرناک است. این طرح نشان می‌دهد هدف اشغالگران تسلط کامل بر محلات قدیم و مسجدالاقصی طی دو سال آینده است.

وی با اشاره به اینکه طرح سیطره کامل بر قدس در چارچوب سیاست‌های اشغالگران قرار دارد، خواستار افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اشغالگران صهیونیست شد.

اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس بیت‌المقدس تأکید کرد: بیت‌المقدس یک شهر اشغالی است و آنچه مقامات اشغالگر در قدس انجام می‌دهند، سیاست‌های غیرقانونی است که ناقض تمام قوانین است.

وی با اشاره به اینکه بیت‌المقدس در خطر بزرگی است و فرزندان این شهر برای دفاع از آن و مقدسات خود در خط مقدم جبهه حضور دارند، از مردم این شهر خواست نسبت به خطرات بزرگی که این شهر را تهدید می‌کند، هوشیار باشند.

حنا تأکید کرد: از دست دادن قدس تنها فاجعه‌ای برای مردم فلسطین نیست بلکه مصیبت بزرگی برای تمام امت عرب و آزادگان شرق و غرب عالم به شمار می‌رود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن